anonym
Odpověděl/a – 5.červenec 16:16
Pokud zaniká podnikatelský subjekt, tak to ještě nějaký čas trvá,
než je likvidace dokončena. Po tu dobu se lze v podobných záležitostech
obracet na likvidátora. Jeho jméno a adresu by se Vám mělo podařit získat
na obchodním rejstříku. Likvidátor by měl vědět, kde jsou uloženy
archiválie, které po rušené společnosti zůstávají. Většinou by měly
být uložené v archivu podle místní příslušnosti. Je-li sídlo rušené
společnosti v blízkosti Vašeho bydliště, tak se zkuste zeptat přímo
v tomto archivu, zda jsou zde uloženy osobní materiály dané společnosti,
případně kde byste se mohla po nich zeptat.
Podívejte se, zda máte pracovní smlouvy a jiné doklady, na jejichž
základě by bylo v nejhorším případě možné doložit odpracovanou dobu.
Poslední variantou je svědectví alespoň dvou bývalých spolupracovníků,
kteří by vám potvrdili, že od data nástupu až do odchodu na mateřskou
jste v této firmě pracovala.
Na sociální zabezpečení firmy posílají pouze doklady o odvodech záloh
z mezd a evidenční listy důchodového pojištění. Ty potom slouží
k doložení odpracovaných dob.
Zápočtový list se předává novému zaměstnavateli nebo
úřadu práce.
anonym
Odpověděl/a – 5.červenec 17:30
Pokud zaniká podnikatelský subjekt, tak to ještě nějaký čas trvá,
než je likvidace dokončena. Po tu dobu se lze v podobných záležitostech
obracet na likvidátora. Jeho jméno a adresu by se Vám mělo podařit získat
na obchodním rejstříku. Likvidátor by měl vědět, kde jsou uloženy
archiválie, které po rušené společnosti zůstávají. Většinou by měly
být uložené v archivu podle místní příslušnosti. Je-li sídlo rušené
společnosti v blízkosti Vašeho bydliště, tak se zkuste zeptat přímo
v tomto archivu, zda jsou zde uloženy osobní materiály dané společnosti,
případně kde byste se mohla po nich zeptat.
Podívejte se, zda máte pracovní smlouvy a jiné doklady, na jejichž
základě by bylo v nejhorším případě možné doložit odpracovanou dobu.
Poslední variantou je svědectví alespoň dvou bývalých spolupracovníků,
kteří by vám potvrdili, že od data nástupu až do odchodu na mateřskou
jste v této firmě pracovala.
Na sociální zabezpečení firmy posílají pouze doklady o odvodech záloh
z mezd a evidenční listy důchodového pojištění. Ty potom slouží
k doložení odpracovaných dob.
Zápočtový list se předává novému zaměstnavateli nebo úřadu práce.
Doplňuji:
Když je to tak dlouho, tak už to přes OR nemá smysl. Zkus se podívat na
internet do Výpisů z OR (stačí zadat název společnosti) a pokud je tam
zaregistrovaný „Výmaz“ zaměstnavatele, tak ukončil svou činnost
i likvidátor. Mohl by si sice pamatovat, kam se archiválie umisťovaly, ale
moc bych na to nespoléhala.
V tom případě zbývají archivy. Ale to není problém. Řešila jsem před
dvěma lety započtené odpracované doby na důchod a všichni archiváři byli
velmi ochotní.
Je otázkou, k čemu ten zápočtový list teď potřebuješ. Pokud kvůli
sociálce, tak zajdi na úřadovnu rovnou a vysvětli, že ti chybí
zápočťák a proč se to stalo. Určitě se řešení najde. Já měla tu
smůlu, že archiv po zrušené organizaci vzal za své při předchozích
záplavách v Praze, takže už nebylo co dohledat. Mohu-li ti poradit, tak si
schovávej kopie pracovních smluv a zápočtových listů. Držím palce. Dá
to zřejmě trochu telefonování a běhání, ale určitě se to podaří
dohledat.