Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.červenec 16:16

Pokud zaniká podnikatelský subjekt, tak to ještě nějaký čas trvá, než je likvidace dokončena. Po tu dobu se lze v podobných záležitostech obracet na likvidátora. Jeho jméno a adresu by se Vám mělo podařit získat na obchodním rejstříku. Likvidátor by měl vědět, kde jsou uloženy archiválie, které po rušené společnosti zůstávají. Většinou by měly být uložené v archivu podle místní příslušnosti. Je-li sídlo rušené společnosti v blízkosti Vašeho bydliště, tak se zkuste zeptat přímo v tomto archivu, zda jsou zde uloženy osobní materiály dané společnosti, případně kde byste se mohla po nich zeptat.
Podívejte se, zda máte pracovní smlouvy a jiné doklady, na jejichž základě by bylo v nejhorším případě možné doložit odpracovanou dobu. Poslední variantou je svědectví alespoň dvou bývalých spolupracovníků, kteří by vám potvrdili, že od data nástupu až do odchodu na mateřskou jste v této firmě pracovala.
Na sociální zabezpečení firmy posílají pouze doklady o odvodech záloh z mezd a evidenční listy důchodového pojištění. Ty potom slouží k doložení odpracovaných dob.
Zápočtový list se předává novému zaměstnavateli nebo úřadu práce.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.červenec 17:30

Pokud zaniká podnikatelský subjekt, tak to ještě nějaký čas trvá, než je likvidace dokončena. Po tu dobu se lze v podobných záležitostech obracet na likvidátora. Jeho jméno a adresu by se Vám mělo podařit získat na obchodním rejstříku. Likvidátor by měl vědět, kde jsou uloženy archiválie, které po rušené společnosti zůstávají. Většinou by měly být uložené v archivu podle místní příslušnosti. Je-li sídlo rušené společnosti v blízkosti Vašeho bydliště, tak se zkuste zeptat přímo v tomto archivu, zda jsou zde uloženy osobní materiály dané společnosti, případně kde byste se mohla po nich zeptat.
Podívejte se, zda máte pracovní smlouvy a jiné doklady, na jejichž základě by bylo v nejhorším případě možné doložit odpracovanou dobu. Poslední variantou je svědectví alespoň dvou bývalých spolupracovníků, kteří by vám potvrdili, že od data nástupu až do odchodu na mateřskou jste v této firmě pracovala.
Na sociální zabezpečení firmy posílají pouze doklady o odvodech záloh z mezd a evidenční listy důchodového pojištění. Ty potom slouží k doložení odpracovaných dob.
Zápočtový list se předává novému zaměstnavateli nebo úřadu práce.
Doplňuji:
Když je to tak dlouho, tak už to přes OR nemá smysl. Zkus se podívat na internet do Výpisů z OR (stačí zadat název společnosti) a pokud je tam zaregistrovaný „Výmaz“ zaměstnavatele, tak ukončil svou činnost i likvidátor. Mohl by si sice pamatovat, kam se archiválie umisťovaly, ale moc bych na to nespoléhala.
V tom případě zbývají archivy. Ale to není problém. Řešila jsem před dvěma lety započtené odpracované doby na důchod a všichni archiváři byli velmi ochotní.
Je otázkou, k čemu ten zápočtový list teď potřebuješ. Pokud kvůli sociálce, tak zajdi na úřadovnu rovnou a vysvětli, že ti chybí zápočťák a proč se to stalo. Určitě se řešení najde. Já měla tu smůlu, že archiv po zrušené organizaci vzal za své při předchozích záplavách v Praze, takže už nebylo co dohledat. Mohu-li ti poradit, tak si schovávej kopie pracovních smluv a zápočtových listů. Držím palce. Dá to zřejmě trochu telefonování a běhání, ale určitě se to podaří dohledat.