Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.červenec 15:26

Pojistnou událost je třeba ohlásit „bez zbytečných odkladů“, ale promlčení Vám určitě nehrozí. Stačí, až se majitel vrátí z dovolené, vyhledá pojistnou smlouvu a na základě šetření policie nahlásí pojistnou událost.
Pokud je pojištěná prodavačka, tak může tuto pojistnou událost nahlásit také ona sama. Musí mít ovšem v „pojištění odpovědnosti za škody způsobené zaměstnavateli“ pojištěno i riziko krádeže.
Není-li toto riziko pojištěno, tak nemá smysl ani krádež jako pojistnou událost hlásit. V tom případě doporučuji rozšíření pojistné smlouvy.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.červenec 15:36

Pojistnou událost je třeba ohlásit „bez zbytečných odkladů“, ale promlčení Vám určitě nehrozí. Stačí, až se majitel vrátí z dovolené, vyhledá pojistnou smlouvu a na základě šetření policie nahlásí pojistnou událost.
Pokud je pojištěná prodavačka, tak může tuto pojistnou událost nahlásit také ona sama. Musí mít ovšem v „pojištění odpovědnosti za škody způsobené zaměstnavateli“ pojištěno i riziko krádeže.
Není-li toto riziko pojištěno, tak nemá smysl ani krádež jako pojistnou událost hlásit. V tom případě doporučuji rozšíření pojistné smlouvy.
Doplňuji:
Nebojte, stihnete to. Promlčecí lhůta je u pojistných událostí 3 roky. Je samozřejmé, že pokud pojišťovna má ve svých předpisech, že se má pojistná událost nahlásit „bez zbytečných odkladů“, tak bude nahlížet na pozdě oznámenou pojistnou událost s notnou dávkou nedůvěry a bude potom prověřovat všechny okolnosti. Proto je třeba oznámit vše čas a vyhnout se zbytečným komplikacím. Když ale majitel obchodu půjde do pojišťovny s tím, že byl na dovolené a pojistná událost nastala v době jeho nepřítomnosti, tak z toho žádný problém nebude. Důležité je, že jste nezaváhali a oznámili krádež policii.