anonym
Odpověděl/a – 2.červenec 15:26
Pojistnou událost je třeba ohlásit „bez zbytečných odkladů“, ale
promlčení Vám určitě nehrozí. Stačí, až se majitel vrátí
z dovolené, vyhledá pojistnou smlouvu a na základě šetření policie
nahlásí pojistnou událost.
Pokud je pojištěná prodavačka, tak může tuto pojistnou událost nahlásit
také ona sama. Musí mít ovšem v „pojištění odpovědnosti za škody
způsobené zaměstnavateli“ pojištěno i riziko krádeže.
Není-li toto riziko pojištěno, tak nemá smysl ani krádež jako pojistnou
událost hlásit. V tom případě doporučuji rozšíření pojistné
smlouvy.
anonym
Odpověděl/a – 2.červenec 15:36
Pojistnou událost je třeba ohlásit „bez zbytečných odkladů“, ale
promlčení Vám určitě nehrozí. Stačí, až se majitel vrátí
z dovolené, vyhledá pojistnou smlouvu a na základě šetření policie
nahlásí pojistnou událost.
Pokud je pojištěná prodavačka, tak může tuto pojistnou událost nahlásit
také ona sama. Musí mít ovšem v „pojištění odpovědnosti za škody
způsobené zaměstnavateli“ pojištěno i riziko krádeže.
Není-li toto riziko pojištěno, tak nemá smysl ani krádež jako pojistnou
událost hlásit. V tom případě doporučuji rozšíření pojistné
smlouvy.
Doplňuji:
Nebojte, stihnete to. Promlčecí lhůta je u pojistných událostí 3 roky.
Je samozřejmé, že pokud pojišťovna má ve svých předpisech, že se má
pojistná událost nahlásit „bez zbytečných odkladů“, tak bude
nahlížet na pozdě oznámenou pojistnou událost s notnou dávkou nedůvěry
a bude potom prověřovat všechny okolnosti. Proto je třeba oznámit vše čas
a vyhnout se zbytečným komplikacím. Když ale majitel obchodu půjde do
pojišťovny s tím, že byl na dovolené a pojistná událost nastala v době
jeho nepřítomnosti, tak z toho žádný problém nebude. Důležité je, že
jste nezaváhali a oznámili krádež policii.