Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 27.duben 10:31

Jen maličko doplním. Kombinovaná forma studia (dříve dálková) je kombinací prezenční formy studia, která umožňuje studentovi vysoké školy pravidelnou účast na výuce, tj. na přednáškách, seminářích, cvičeních a dalších vzdělávacích aktivitách vedených akademickými pracovníky, a distanční formy studia – umožňuje studium s využitím informačních prostředků bez pravidelné účasti na vzdělávacích aktivitách.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 27.duben 12:44

Jen maličko doplním. Kombinovaná forma studia (dříve dálková) je kombinací prezenční formy studia, která umožňuje studentovi vysoké školy pravidelnou účast na výuce, tj. na přednáškách, seminářích, cvičeních a dalších vzdělávacích aktivitách vedených akademickými pracovníky, a distanční formy studia – umožňuje studium s využitím informačních prostředků bez pravidelné účasti na vzdělávacích aktivitách.

Doplňuji:
Teprve teď jsem si všimla, že jste zařadila svou otázku do rubriky Střední školy.
Proto ještě dodávám charakteristiku distančního studia na Střední škola ekonomicko-podnikatelské, Spektrum, s.r.o., Mladá Boleslav.
Tato forma vzdělávání je založena na samostatném studiu s využitím komunikace se školou prostřednictvím internetu a minimální účastí studentů ve škole. Jedná se o individuali­zovanou výuku, která nevyžaduje přítomnost učitele. Prezentace učiva, komunikace žáka a vyučujícího a předávání informací o organizaci a průběhu studia jsou založeny na částečném nebo úplném využití informačních technologií.

Do distanční formy studia se hlásí především časově a pracovně velmi vytížení jedinci, podnikatelé, zaměstnanci českých i zahraničních firem a zaměstnanci státní správy s neukončeným středním vzděláním, profesionální sportovci, lidé žijící nebo pracující v zahraničí, neúspěšní absolventi maturitních zkoušek na jiných školách nebo všichni ti, co splnili povinnou školní a z časových nebo zdravotních důvodů nemohou navštěvovat denní studium.

Na úvodní informativní a seznamovací konzultaci na začátku školního roku seznámí všichni s učebními osnovami v jednotlivých předmětech pro daný školní rok, specifikují a vysvětlí rozdělení učiva všech předmětů podle obtížnosti a náročnosti, blíže studenty seznámí s cíly předmětů a celkovou strukturou předmětů v ročníku.

V průběhu každého pololetí se studenti vzdělávají a připravují samostatně v souladu s výše specifikovanými doporučenými vzdělávacími plány a své znalosti si prověřují vypracováním zadaných kontrolních otázek, úloh, cvičení, samostatných písemných prací a seminárních prací, které průběžně zasílají vyučujícím ke kontrole. V posledním měsíci každého pololetí je žákům vedením školy stanoven harmonogram klasifikačních zkoušek.

Vstřícným krokem školy v případě zájmu a potřeby žáků distanční formy vzdělávání je možnost se po dohodě s vedením školy zúčastnit vyučovacích hodin dálkové formy vzdělávání v termínech, které jim vyhovují, a to převážně z důvodu obtížnosti pochopení učiva formou samostudia nebo procvičení praktických příkladů, pokud osobní konzultace nebo vysvětlení vyučujícího prostřednictvím internetu nepostačuje.