anonym
Odpověděl/a – 22.únor 7:49
Řidič má mít uzavřeno pojištění „Odpovědnosti za způsobenou
škodu“. Zaměstnavatel mu potom sráží tzv. spoluúčast podle výše
sjednané pojistnou smlouvou (většinou 5%), která je zákonem omezena na
4,5 násobek měsíčního platu zaměstnance.
Padáka automaticky nikdo nedostává. Pokud by na straně řidiče došlo
k hrubému porušení pracovní kázně (nedodržování povinných
přestávek, požití alkoholu nebo omaných látek), tak by samozřejmě
takové jednání mělo za následek rychlé řešení, ale obávám se, že by
to mělo dohru i na jiné úrovni. Pravděpodobně by byl řidič i trestně
stíhán. Zaměstnavatel by havárii zcela jistě posuzoval podle výsledku
šetření policie a míry zavinění nehody.
anonym
Odpověděl/a – 22.únor 10:33
Řidič má mít uzavřeno pojištění „Odpovědnosti za způsobenou
škodu“. Zaměstnavatel mu potom sráží tzv. spoluúčast podle výše
sjednané pojistnou smlouvou (většinou 5%), která je zákonem omezena na
4,5 násobek měsíčního platu zaměstnance.
Padáka automaticky nikdo nedostává. Pokud by na straně řidiče došlo
k hrubému porušení pracovní kázně (nedodržování povinných
přestávek, požití alkoholu nebo omaných látek), tak by samozřejmě
takové jednání mělo za následek rychlé řešení, ale obávám se, že by
to mělo dohru i na jiné úrovni. Pravděpodobně by byl řidič i trestně
stíhán. Zaměstnavatel by havárii zcela jistě posuzoval podle výsledku
šetření policie a míry zavinění nehody.
Doplňuji:
Ad Titus- zaměstnavatel nestrhává spoluúčast. Spoluúčast funguje ve
vztahu pojištěný x pojistník (pojišťovna). Pojišťovna spoluúčast
nevyplatí! O příslušná procenta (nebo konkrétní částku) sníží
pojistné plnění. Pokud jde o zaměstnance, tak nese tíži na spoluúčast
na svůj vlastní náklad.
U škody na vozidle nebo přepravovaném nákladu se jedná o dva druhy
pojištění. To má zajišťovat zaměstnavatel – pojištění vozidla
(povinné + havarijní pojištění) a pojištění nákladu. Obojí pojistné
má také tzv. spoluúčast.
Pojištění zaměstnance (tzv. „blbostní pojistka“ na škody způsobené
zaměstnavateli) má sloužit na krytí škody ve výši 4,5 násobku
měsíčního platu zaměstnance. Vyšší náhradu požadovat zaměstnavatel po
zaměstnanci nesmí.
Tato částka by měla sloužit k pokrytí „spoluúčasti“ na pojistném
zaměstnavateli.
Největší nehoráznost je, že někteří pojištovací agenti klidně
uzavřou zaměstnanci pojistku na milion, ačkoliv pojistné krytí by jim
stačilo na 250 tisíc. Částka tohoto pojistného se má odvíjet od příjmu
zaměstnance, ne od škody na majetku zaměstnavatele. Co by ale pojišťovák
neudělal kvůli vyšší provizi, že?