Odpověděl/a – 4.únor 19:58
Vyučující vám nevysvětlil(a) náležitosti projevu jako řečnického útvaru?
Projev může být:
Projevy působí na city, spisovný jazyk atd.
Pozor na proslov, který je menšho rozsahu, méně oficiální, přátelský. Např. proslov ředitele na začátku školního roku, gratulační k maturitám, blahopřání k sňatku atd.
Jako řečník jsem někam pozvaný, takže někdo by mě měl l představit . V okruhu přátel, kteří mě znají, není třeba představovat – u proslovu. .
Začnu oslovením a pak vhodně navážu …
Odpověděl/a – 5.únor 7:39
Vyučující vám nevysvětlil(a) náležitosti projevu jako řečnického útvaru?
Projev může být:
Projevy působí na city, spisovný jazyk atd.
Pozor na proslov, který je menšho rozsahu, méně oficiální, přátelský. Např. proslov ředitele na začátku školního roku, gratulační k maturitám, blahopřání k sňatku atd.
Jako řečník jsem někam pozvaný, takže někdo by mě měl l představit . V okruhu přátel, kteří mě znají, není třeba představovat – u proslovu. .
Začnu oslovením a pak vhodně navážu …
Doplňuji:
Otázka je nepřesná.. Podle doplnění může jít o mluvený referát nebo
výklad. Ani v něm nezmíníte své jméno, ale uvedete, odkud jste čerpala.
Vhodně spojíte své informace s převzatými.
Samozřejmě je rozdíl mezi projevem (v obecném slvoa smyslu) mluveným a psaným.