Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.prosinec 10:50

  1. Pouhé 3 hoďky před tebo se řešila reklamace bez účtenky, viz odkaz:

http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/ztraceny-doklad-k-reklamaci

  1. Otázka je řešena již od r. 1992 – Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. a následně již 7 let – Zákon o registračních pokladnách č. 215/2005, jenž přímo ukládá archivaci dat min. po dobu 4 let pro účely výměru od FÚ, tedy dvojnásobná lhůta, než jsou záruky dle EU. – viz odkazy níže:

http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/spotrebi­tel/ http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/registrac­ni_pokladny/cas­t1.aspx

  1. Jak píše Pájo, účtenka má smysl v držení zákazníka (to splňují i elektronické věrnostní karty, např. Club card Tesco apod.) Jinak bys musela mít vlastní uložiště dat a každý tisk na vlastní náklady?

Otázka postrádá smysl s ohledem na technicistní bariéry a nevyužitelnost ve vlastní praxi. Bohatě postačuje kvalifikovaně a důsledně využívat stávající právní úpravu.

Zdroj: http://www.decathlon.cz/html/sluzby.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.prosinec 20:39

  1. Pouhé 3 hoďky před tebo se řešila reklamace bez účtenky, viz odkaz:

http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/ztraceny-doklad-k-reklamaci

  1. Otázka je řešena již od r. 1992 – Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. a následně již 7 let – Zákon o registračních pokladnách č. 215/2005, jenž přímo ukládá archivaci dat min. po dobu 4 let pro účely výměru od FÚ, tedy dvojnásobná lhůta, než jsou záruky dle EU. – viz odkazy níže:

http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/spotrebi­tel/ http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/registrac­ni_pokladny/cas­t1.aspx

  1. Jak píše Pájo, účtenka má smysl v držení zákazníka (to splňují i elektronické věrnostní karty, např. Club card Tesco apod.) Jinak bys musela mít vlastní uložiště dat a každý tisk na vlastní náklady?

Otázka postrádá smysl s ohledem na technicistní bariéry a nevyužitelnost ve vlastní praxi. Bohatě postačuje kvalifikovaně a důsledně využívat stávající právní úpravu.

Doplňuji:
ad kapka, psal jsem věcná fakta, tedy nic osobního.
Vše, o čem s údivem píšeš, už dávno existuje u mnohých obchodníků – ale VŽDY je podmíněno osobní registrací a vydáním karty (nebo podobné členské kartičky), kdy na tvé zákaznické číslo registrují tvé nákupy (u pokladny je nutno nahlásit členství nebo předložit kartu) . Ty žádnou elektronickou účtenku nedostaneš, jen je zaznamenán osobní a ne anonymní nákup.
Navíc běžní zákazníci nakupují v nějakých módních a specializovaných obchodech spíše výjimečně.
Proto jsem vložil dotyčné webovky do zdroje – z něj je názorně patrné, že prodává značkové (drahé) sportovní zboží a má pouhé 2 prodejny v celé ČR (Ostrava a Liberec) – viz důkaz:
http://www.de­cathlon.cz/html/pro­dejny.html
Proto také ta glosa o chabé aplikaci pro masovou klientelu v běžném životě.
V zásadě je to celé o vstřícnosti obchodů vůči svým zákazníkům, a ta je u nás na mizivé úrovni. O víkendu jsem se vrátil ze Salzburgu a služby tam a u nás, to je fakt nebe a dudy.
Také proto je Rakousko turistickou velmocí a z cestovního ruchu má lví podíl svého HDP (téměř nemá průmysl a i jedinou jadernou elektrárnu zazdilo těsné referendum). Přes 67 let pečlivě budovalo terciální sektor a soukromé živnostníky, zatímco u nás vše chátralo a z hesla „Náš zákazník, náš pán“ zůstalo jen prázdné a přežilé klišé.

Zdroj: http://www.decathlon.cz/html/sluzby.html