Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.září 17:01

Podle mě to může být buď katalyzátor – takže vypouštíš z výfuku víc sraček, i když třeba u mého auta tam je místo blesku takový jakoby flek (má to zřejmě symbolizovat mrak 🙂 ). Může se to rozsvítit např. ve chvíli kdy couváš a jakoby zpět do výfuku ti jdou spaliny např. vlivem protivětru.

Hodilo by se napsat, za jakých okolností se to rozsvítilo.

Další co by to mohlo být je ECU, tzn. řídící jednotka. Tam už je to na servis nebo vyšší invenci – třeba poradí někdo jiný. Někdy může stačit reset jednotky, někdy může být chyba v SW apod..

S jistotu ti můžu říci, že to není tím, co ukazuješ na dalším obrázku. Tam v té černé krabici je filtr vzduchu. Je samozřejmě možné, že je např. problém z váhou vzduchu, která je poblíž, což může vést k problémům se spalováním (víc sraček, ztráta tahu, vyšší spotřeba) a auto to může diagnostikovat jako ECU nebo katalyzátor.

Taky je dost dobře možné, že je to něco jiného – nejsem automechanik.

Podívej se do příručky k autu.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.září 17:28

Podle mě to může být buď katalyzátor – takže vypouštíš z výfuku víc sraček, i když třeba u mého auta tam je místo blesku takový jakoby flek (má to zřejmě symbolizovat mrak 🙂 ). Může se to rozsvítit např. ve chvíli kdy couváš a jakoby zpět do výfuku ti jdou spaliny např. vlivem protivětru.

Hodilo by se napsat, za jakých okolností se to rozsvítilo.

Další co by to mohlo být je ECU, tzn. řídící jednotka. Tam už je to na servis nebo vyšší invenci – třeba poradí někdo jiný. Někdy může stačit reset jednotky, někdy může být chyba v SW apod..

S jistotu ti můžu říci, že to není tím, co ukazuješ na dalším obrázku. Tam v té černé krabici je filtr vzduchu. Je samozřejmě možné, že je např. problém z váhou vzduchu, která je poblíž, což může vést k problémům se spalováním (víc sraček, ztráta tahu, vyšší spotřeba) a auto to může diagnostikovat jako ECU nebo katalyzátor.

Taky je dost dobře možné, že je to něco jiného – nejsem automechanik.

Podívej se do příručky k autu.
Doplňuji:
Hele, pokud je pravda co píše hanulka – viz. můj první odstavec, tak je to ten katalyzátor a tam je to jedno. Ubezpečil bych se u nějakého automechanika ale jak senzory tak samotný katalyzátor je velmi drahá věc (u straších aut může být jeho cena vyšší než prodejní cena auta) a na Corse bych to neměnil. Problém budeš mít možná na emisích, nicméně si myslím že dát mechanikovi 500 na pivo je lepší než realizovat opravu co, alespoň podle mého názoru, bude stát víc jak 1500.

Možná bych ještě zkusil koupit nějaký prostředek na čištění palivového systému. Je možné, že jestli tankuješ sračky tak se ti tam něco chytlo (usazenina v nádrži – zbylo ti málo benzínu takře jsi spálil i něco z té usazeniny, cokoli) a smrdí ti to. Pokud to vyjde je to oprava do 100,–.