Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.srpen 15:00

Přikázání, které je určeno věřícím znám takto: Pomni, abys den sváteční světil.

V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý (Ex 20, 11).

Zajímavé povidání o tom, proč je rozpor mezi sobotním a nedělním dnem klidu, si pročtěte v odkazu. Proč se neděle nazývá Den Páně, vzkříšení Ježíše, lámání chleba, změna kalendáře atd.

"Slavení neděle není nebiblické, ani protibiblické. Tvoří bezpochyby součást církevní tradice, a nemůžeme tvrdit, že křesťané v novozákonních dobách slavili pouze neděli. Velmi záhy se však křesťané rozhodli pro slavení neděle, a považovali je i za naplnění přikázání Desatera. Změna slavení soboty na neděli není nařízena Kristem, ale prosadila ji autorita církve. Je však pochopitelné, že pro ty, kdo žádnou podobnou autoritu nepřijímají, nebude předchozí výklad přesvědčivý. Problém však nebude v samotné změně, ale v tom, jestli církev opravdu nějakou autoritu od Krista má, či nikoli. Ale to už je jiný příběh…

http://www.pas­torace.cz/Tema­ticke-texty/Nedele-nebo-sobota-sabat-David-Voprada.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.srpen 16:02

Přikázání, které je určeno věřícím znám takto: Pomni, abys den sváteční světil.

V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý (Ex 20, 11).

Zajímavé povidání o tom, proč je rozpor mezi sobotním a nedělním dnem klidu, si pročtěte v odkazu. Proč se neděle nazývá Den Páně, vzkříšení Ježíše, lámání chleba, změna kalendáře atd.

"Slavení neděle není nebiblické, ani protibiblické. Tvoří bezpochyby součást církevní tradice, a nemůžeme tvrdit, že křesťané v novozákonních dobách slavili pouze neděli. Velmi záhy se však křesťané rozhodli pro slavení neděle, a považovali je i za naplnění přikázání Desatera. Změna slavení soboty na neděli není nařízena Kristem, ale prosadila ji autorita církve. Je však pochopitelné, že pro ty, kdo žádnou podobnou autoritu nepřijímají, nebude předchozí výklad přesvědčivý. Problém však nebude v samotné změně, ale v tom, jestli církev opravdu nějakou autoritu od Krista má, či nikoli. Ale to už je jiný příběh…

http://www.pas­torace.cz/Tema­ticke-texty/Nedele-nebo-sobota-sabat-David-Voprada.html
Doplňuji:

V článku je informace, že o změně křesťanského slavení šabatu a neděle vypovídá ze starých svědectví nejobšírněji tzv. list Barnabášův, napsaný někdy na přelomu 1. a 2. století, ve své 15. kapitole. Obsahuje již velmi rané křesťanské vysvětlení, proč křesťané neslaví sobotu spolu se židy, ale neděli, osmý den stvoření, den Kristova vzkříšení.

Zda může církev měnit Bibli? Jde o zdánlivé rozpory mezi psaným textem a jeho výkladem, změna kalendáře aj., které jsou ovlivněny výkladem, postojem, rozdíly mezi pojetím např. Panny Marie a Matky Marie atd. Své rozhodnutí však musí obhájit …

Domnívám se, že takovou církev, jaká je současná, byl Kristus určitě nechtěl. Přece představitelé církve se také nechovají tak, jak by měli Tím nechci znevažovat víru v Boha…