Odpověděl/a – 12.červen 12:03
Budu jen citovat z OZm,protože dotazu není moc rozumět -
Odstoupit od kupní smlouvy má zákazník právo
K tomu – záruka se prodlužuje o dobu,kdy byl výrobek v opravě.
Důležité rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR z roku 2010 – Pokud prodejce
neinformuje zákazníka o vyřízení reklamace do 30 dnů od začátku
reklamačního řízení,musí zákazníkovi vrátit peníze – zákazník
může odstoupit od smlouvy bez řečí.
Dříve se musel zákazník poníženě ptát.
No a pokud se prodejce k tomu nemá – pak se řídit hodnotou předmětu.
Buď se obrátit na příslušnou Českou obchodní inspekci,který vymůže
finanční sankcí nápravu a nebo přímo na soud.To každopádně u dražší
věci.Jinou možnost zákazník nemá.Někdy stačí o tomto začít jen
mluvit.
Odpověděl/a – 13.červen 6:47
Budu jen citovat z OZm,protože dotazu není moc rozumět -
Odstoupit od kupní smlouvy má zákazník právo
K tomu – záruka se prodlužuje o dobu,kdy byl výrobek v opravě.
Důležité rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR z roku 2010 – Pokud prodejce
neinformuje zákazníka o vyřízení reklamace do 30 dnů od začátku
reklamačního řízení,musí zákazníkovi vrátit peníze – zákazník
může odstoupit od smlouvy bez řečí.
Dříve se musel zákazník poníženě ptát.
No a pokud se prodejce k tomu nemá – pak se řídit hodnotou předmětu.
Buď se obrátit na příslušnou Českou obchodní inspekci,který vymůže
finanční sankcí nápravu a nebo přímo na soud.To každopádně u dražší
věci.Jinou možnost zákazník nemá.Někdy stačí o tomto začít jen
mluvit.
Doplňuji:
Pokud není na ZL datum,platí paragon.Ta ale asi máš na mysli nesrovnalost
mezi datem převzetí zboží do opravy reklamační přihláškou a
datem,které bylo zapsáno do ZL zřejmě po příchodu výrobku do opravny,tedy
při zahájení vlastní opravy.Pak by mělo platit datum první,tedy kdy byla
reklamace uplatněna,tedy kdy byl výrobek předán prodejci k opravě.Pokud
ale prodejce jednou uznal,že je platné datum uvedené v ZL,pak je to jeho
další chyba a tato datum je platné.Ale je potřebné to nějak doložit.Pak
platí co jsem napsal – podle hodnoty zboží ČOI nebo soud.Jiná možnost
není.Někdy ale pomáhá,když se o tomhle řešení začne jen mluvit a
konkrétně u /zlodějů/ operátorů byť předběžné oznámení,že přenesu
své číslo k jinému zloději.Oni dnes bojují o každého, koho mohou
ždímat a těch pár korun za telefon je pro ně nepatrná částka proti
tomu,co mohou ztratit.Ale pokud se jedná přímo s operátorem a ne s jeho
dealerem!