Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 12.červen 12:03

Budu jen citovat z OZm,protože dotazu není moc rozumět -
Odstoupit od kupní smlouvy má zákazník právo

  • závada je neodstranitelná a věc nelze používat
  • shodná závada se projeví i po dvakrát opakované opravě
  • je překročena lhůta 30 dnů pro vyřízení reklamace

K tomu – záruka se prodlužuje o dobu,kdy byl výrobek v opravě.
Důležité rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR z roku 2010 – Pokud prodejce neinformuje zákazníka o vyřízení reklamace do 30 dnů od začátku reklamačního řízení,musí zákazníkovi vrátit peníze – zákazník může odstoupit od smlouvy bez řečí.
Dříve se musel zákazník poníženě ptát.
No a pokud se prodejce k tomu nemá – pak se řídit hodnotou předmětu. Buď se obrátit na příslušnou Českou obchodní inspekci,který vymůže finanční sankcí nápravu a nebo přímo na soud.To každopádně u dražší věci.Jinou možnost zákazník nemá.Někdy stačí o tomto začít jen mluvit.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.červen 6:47

Budu jen citovat z OZm,protože dotazu není moc rozumět -
Odstoupit od kupní smlouvy má zákazník právo

  • závada je neodstranitelná a věc nelze používat
  • shodná závada se projeví i po dvakrát opakované opravě
  • je překročena lhůta 30 dnů pro vyřízení reklamace

K tomu – záruka se prodlužuje o dobu,kdy byl výrobek v opravě.
Důležité rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR z roku 2010 – Pokud prodejce neinformuje zákazníka o vyřízení reklamace do 30 dnů od začátku reklamačního řízení,musí zákazníkovi vrátit peníze – zákazník může odstoupit od smlouvy bez řečí.
Dříve se musel zákazník poníženě ptát.
No a pokud se prodejce k tomu nemá – pak se řídit hodnotou předmětu. Buď se obrátit na příslušnou Českou obchodní inspekci,který vymůže finanční sankcí nápravu a nebo přímo na soud.To každopádně u dražší věci.Jinou možnost zákazník nemá.Někdy stačí o tomto začít jen mluvit.

Doplňuji:
Pokud není na ZL datum,platí paragon.Ta ale asi máš na mysli nesrovnalost mezi datem převzetí zboží do opravy reklamační přihláškou a datem,které bylo zapsáno do ZL zřejmě po příchodu výrobku do opravny,tedy při zahájení vlastní opravy.Pak by mělo platit datum první,tedy kdy byla reklamace uplatněna,tedy kdy byl výrobek předán prodejci k opravě.Pokud ale prodejce jednou uznal,že je platné datum uvedené v ZL,pak je to jeho další chyba a tato datum je platné.Ale je potřebné to nějak doložit.Pak platí co jsem napsal – podle hodnoty zboží ČOI nebo soud.Jiná možnost není.Někdy ale pomáhá,když se o tomhle řešení začne jen mluvit a konkrétně u /zlodějů/ operátorů byť předběžné oznámení,že přenesu své číslo k jinému zloději.Oni dnes bojují o každého, koho mohou ždímat a těch pár korun za telefon je pro ně nepatrná částka proti tomu,co mohou ztratit.Ale pokud se jedná přímo s operátorem a ne s jeho dealerem!