Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.duben 13:44

Obraz věže ze slonoviny totiž překvapivě pochází z Písně písní, v níž je navíc ztotožněna s věží Davidovou. Otvírá se nám tak zde sugestivní obraz, neboť věž ze slonoviny neznamená „vzdušné zámky,“ do nichž se nepraktický intelek-tuál utíká před světem, ale naopak věž válečnou. Intelektuálova samota na takové věži tedy neznamená únik, nýbrž stráž.
Úsloví věž ze slonové kosti pochází již ze starého zákona a obecně je vnímána jako metafora skleněného paláce s povýšeným a přehlížejícím panovníkem zcela odtrženým od reality a života normálních lidí (poddaných).
Takže uvedené spojení s domovem je slovní a nelogický paskvil a umělý tvar deformující původní význam.
Zřejmě toto mohl mít na mysli www, takže výtka není na místě a neznalost pravého významu je na protistraně. Tristní je, že se nechalo důvěřivě uvést v omyl i 11 uživatelů s *.
Anebo, že by se pletl Dr. Jičínský či dokonce rektor Univerzity v Cambridge? viz odkazy:
http://vysoci­na.cssd.cz/Clan­ky/Novinky/do­drzovani-ustavy-jicinsky.aspx
http://www.msmt­.cz/reforma-terciarniho-vzdelavani/hos­podarske-noviny-budete-i-vy-to-co-jsme-ted-my
http://cs.wiki­pedia.org/wiki/P%C3%AD­se%C5%88_p%C3%AD­sn%C3%AD
http://nase-rec.ujc.cas.cz/ar­chiv.php?art=352
http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jak-se-jmenuje-elektrarna-na-rece-zambezi-ktera-dodava-elektrinu-zimbabwe-i-zambii
P.S. Když učitel položí nesmyslnou otázku, nepatří pětka žákovi, ale učiteli.

Zdroj: http://cb.cz/casopis/cislo.php?0406_intelektualove

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.duben 21:41

Obraz věže ze slonoviny totiž překvapivě pochází z Písně písní, v níž je navíc ztotožněna s věží Davidovou. Otvírá se nám tak zde sugestivní obraz, neboť věž ze slonoviny neznamená „vzdušné zámky,“ do nichž se nepraktický intelek-tuál utíká před světem, ale naopak věž válečnou. Intelektuálova samota na takové věži tedy neznamená únik, nýbrž stráž.
Úsloví věž ze slonové kosti pochází již ze starého zákona a obecně je vnímána jako metafora skleněného paláce s povýšeným a přehlížejícím panovníkem zcela odtrženým od reality a života normálních lidí (poddaných).
Takže uvedené spojení s domovem je slovní a nelogický paskvil a umělý tvar deformující původní význam.
Zřejmě toto mohl mít na mysli www, takže výtka není na místě a neznalost pravého významu je na protistraně. Tristní je, že se nechalo důvěřivě uvést v omyl i 11 uživatelů s *.
Anebo, že by se pletl Dr. Jičínský či dokonce rektor Univerzity v Cambridge? viz odkazy:
http://vysoci­na.cssd.cz/Clan­ky/Novinky/do­drzovani-ustavy-jicinsky.aspx
http://www.msmt­.cz/reforma-terciarniho-vzdelavani/hos­podarske-noviny-budete-i-vy-to-co-jsme-ted-my
http://cs.wiki­pedia.org/wiki/P%C3%AD­se%C5%88_p%C3%AD­sn%C3%AD
http://nase-rec.ujc.cas.cz/ar­chiv.php?art=352
http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jak-se-jmenuje-elektrarna-na-rece-zambezi-ktera-dodava-elektrinu-zimbabwe-i-zambii
P.S. Když učitel položí nesmyslnou otázku, nepatří pětka žákovi, ale učiteli.
Doplňuji:
Milá led, jindy vnímáš lépe smysl odpovědi.
Takže ještě jednou a po lopatě. Nejedná se o citát (za ten je jen vydáván), v otázce je použito správné úsloví ve zcela absurdním spojení. A na to jsem odpověděl snad dostatečně jasně, chápu jej jako pokus o umělý novotvar s výsledkem naprostého fiaska a postavení původního významu.
Nepřístupný a ignorující přepych nemá s charakterem domova naprosto nic společného. Argumenty a polemika není kritikou, jen názorem s poukázáním na historií zaběhlou spojitost, jež je tímto účelově przněna.
Stařičký a moudrý profesor latiny by se obracel v hrobě.
Úsloví vyjadřuje povýšenost a pohrdání a neříkej mi, že bys zrovna tohle chtěla ve svém vlastním domově !

Zdroj: http://cb.cz/casopis/cislo.php?0406_intelektualove