Odpověděl/a – 30.leden 13:51
O tom koho tím sv. Jan myslel, se vedou spory.
…Někteří nekatolíci tvrdí či věří, že babylónská nevěstka,
o níž je řeč v 17. a 18. kapitole knihy Zjevení, je ve skutečnosti
katolická církev…
…Velmi podrobně se ztotožnění babylónské nevěstky s katolickou
církví věnuje také např. David Hunt ve své knize Žena jedoucí na
šelmě…
…Samotné ztotožnění něvěstky babylónské s katolickou církví není
nové.
Nazývali ji tak její protivníci odnepaměti, např. Fridrich Barbarossa,
Dante Alighieri či florentský kazatel, dominikán Girolamo Savonarola. Tyto
názory se však objevovaly z politických či sociálních důvodů…
Obsáhlý článek, věnující se Huntově knize, najdete na zdrojové adrese
Zdroj: Zkráceno z-http://apo-logia.blogspot.com/2007/05/nevstka-babylnsk.html
Odpověděl/a – 30.leden 13:55
O tom koho tím sv. Jan myslel, se vedou spory.
…Někteří nekatolíci tvrdí či věří, že babylónská nevěstka,
o níž je řeč v 17. a 18. kapitole knihy Zjevení, je ve skutečnosti
katolická církev…
…Velmi podrobně se ztotožnění babylónské nevěstky s katolickou
církví věnuje také např. David Hunt ve své knize Žena jedoucí na
šelmě…
…Samotné ztotožnění něvěstky babylónské s katolickou církví není
nové.
Nazývali ji tak její protivníci odnepaměti, např. Fridrich Barbarossa,
Dante Alighieri či florentský kazatel, dominikán Girolamo Savonarola. Tyto
názory se však objevovaly z politických či sociálních důvodů…
Obsáhlý článek, věnující se Huntově knize, najdete na zdrojové
adrese
Doplňuji:
D. Hunt uvádí: „Žena se nazývá nevěstkou, s níž pozemští králové
‚smilnili‘ (srov. Zj 17, 2). Tato obžaloba se může týkat pouze dvou
měst: Jeruzaléma a Říma.“ Hunt zde tedy přiznává, že proroci často
hovoří o Jeruzalému jako o duchovní nevěstce a připouští, že
nevěstkou může být Jeruzalém, který se odvrátil od Hospodina. Výkladu
odpovídá i antický Řím, který „smilnil“ tím, že od 1. století
uctíval své císaře jako bohy.
ze stejného zdroje
Zdroj: Zkráceno z-http://apo-logia.blogspot.com/2007/05/nevstka-babylnsk.html