Odpověděl/a – 5.prosinec 18:25
To, co jste slyšel je totální volovina. Alternátor se točí společně s motorem a když se točí, dodává proud do palubní sítě. Akumulátor v autě se nabíjí konstantním napětím kolem 14V. Je tomu právě naopak. Ihned po nastartování je největší rozdíl napětí a do akumulátoru teče největší proud. Ten se delší jízdou zmenšuje, jak stoupá napětí akumulátoru.
Odpověděl/a – 5.prosinec 18:37
To, co jste slyšel je totální volovina. Alternátor se točí společně
s motorem a když se točí, dodává proud do palubní sítě. Akumulátor
v autě se nabíjí konstantním napětím kolem 14V. Je tomu právě naopak.
Ihned po nastartování je největší rozdíl napětí a do akumulátoru teče
největší proud. Ten se delší jízdou zmenšuje, jak stoupá napětí
akumulátoru.
Doplňuji:
Věřme, že došlo k informačnímu šumu. Jinak by bylo vhodné se takovému
servisu zdaleka vyhnout.
Otázkou je, kolik km musíte ujet, aby se doplnila energie spotřebovaná
startováním. Bohužel dnešní bezúdržbové akumulátory neumožňují
měření hustoty, takže to poznáte, až nenastartujete. Pořiďte si
konzervační dobíjení buď ze zásuvky nebo solární.