Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.prosinec 18:25

To, co jste slyšel je totální volovina. Alternátor se točí společně s motorem a když se točí, dodává proud do palubní sítě. Akumulátor v autě se nabíjí konstantním napětím kolem 14V. Je tomu právě naopak. Ihned po nastartování je největší rozdíl napětí a do akumulátoru teče největší proud. Ten se delší jízdou zmenšuje, jak stoupá napětí akumulátoru.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.prosinec 18:37

To, co jste slyšel je totální volovina. Alternátor se točí společně s motorem a když se točí, dodává proud do palubní sítě. Akumulátor v autě se nabíjí konstantním napětím kolem 14V. Je tomu právě naopak. Ihned po nastartování je největší rozdíl napětí a do akumulátoru teče největší proud. Ten se delší jízdou zmenšuje, jak stoupá napětí akumulátoru.
Doplňuji:
Věřme, že došlo k informačnímu šumu. Jinak by bylo vhodné se takovému servisu zdaleka vyhnout.
Otázkou je, kolik km musíte ujet, aby se doplnila energie spotřebovaná startováním. Bohužel dnešní bezúdržbové akumulátory neumožňují měření hustoty, takže to poznáte, až nenastartujete. Pořiďte si konzervační dobíjení buď ze zásuvky nebo solární.