Odpověděl/a – 26.červenec 23:18
Terryle ještě že to není o volnoběhu na kole .
Každý motor z konstrukčního hlediska má nějaké minimální otáčky
při kterých ještě běží lehce a netrhaně a z kterých se také vzhledem
ke kroutícímu momentu nejlépe po přidání plynu roztáčí. Tyto otáčky
jsou pak nastaveny jako základní. Pokud sundáš nohu z plynu otáčky
spadnou na tuto nastavenou hodnotu. Bývá to tak někde kolem + – 800 ot/
min.
Jsou to spolu z maximálními otáčkami jediné limity které výrobce
běžně uvádí.
U letadel je to podobné, navíc u letadla jsou také nominální otáčky. Což je režim který nejvíce vyhovuje motoru při zátěži a jeho režim je nejekonomičtější. Samozřejmě dále jsou také ještě maximální povolené otáčky.
Odpověděl/a – 27.červenec 9:47
Terryle ještě že to není o volnoběhu na kole .
Každý motor z konstrukčního hlediska má nějaké minimální otáčky
při kterých ještě běží lehce a netrhaně a z kterých se také vzhledem
ke kroutícímu momentu nejlépe po přidání plynu roztáčí. Tyto otáčky
jsou pak nastaveny jako základní. Pokud sundáš nohu z plynu otáčky
spadnou na tuto nastavenou hodnotu. Bývá to tak někde kolem + – 800 ot/
min.
Jsou to spolu z maximálními otáčkami jediné limity které výrobce
běžně uvádí.
U letadel je to podobné, navíc u letadla jsou také nominální otáčky.
Což je režim který nejvíce vyhovuje motoru při zátěži a jeho režim je
nejekonomičtější. Samozřejmě dále jsou také ještě maximální
povolené otáčky.
Doplňuji:
Dovolím si oponovat. I při volnoběhu se dá motor zatížit.