Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.červenec 23:18

Terryle ještě že to není o volnoběhu na kole .

Každý motor z konstrukčního hlediska má nějaké minimální otáčky při kterých ještě běží lehce a netrhaně a z kterých se také vzhledem ke kroutícímu momentu nejlépe po přidání plynu roztáčí. Tyto otáčky jsou pak nastaveny jako základní. Pokud sundáš nohu z plynu otáčky spadnou na tuto nastavenou hodnotu. Bývá to tak někde kolem + – 800 ot/ min.
Jsou to spolu z maximálními otáčkami jediné limity které výrobce běžně uvádí.

U letadel je to podobné, navíc u letadla jsou také nominální otáčky. Což je režim který nejvíce vyhovuje motoru při zátěži a jeho režim je nejekonomičtější. Samozřejmě dále jsou také ještě maximální povolené otáčky.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 27.červenec 9:47

Terryle ještě že to není o volnoběhu na kole .

Každý motor z konstrukčního hlediska má nějaké minimální otáčky při kterých ještě běží lehce a netrhaně a z kterých se také vzhledem ke kroutícímu momentu nejlépe po přidání plynu roztáčí. Tyto otáčky jsou pak nastaveny jako základní. Pokud sundáš nohu z plynu otáčky spadnou na tuto nastavenou hodnotu. Bývá to tak někde kolem + – 800 ot/ min.
Jsou to spolu z maximálními otáčkami jediné limity které výrobce běžně uvádí.

U letadel je to podobné, navíc u letadla jsou také nominální otáčky. Což je režim který nejvíce vyhovuje motoru při zátěži a jeho režim je nejekonomičtější. Samozřejmě dále jsou také ještě maximální povolené otáčky.
Doplňuji:
Dovolím si oponovat. I při volnoběhu se dá motor zatížit.