Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.duben 10:36

Vyřadit si můžete kdykoliv, netuším, že by se říkalo, že by se nemělo nechávat vyřazeno. To nám myslím říkali akorát zezačátku v autoškole, asi abychom nezapomněli zařadit a pak se nelekli, že plyn nereaguje :)

Jinak na neutrál se to v některých případech podle mě jezdit skutečně vyplatí – vím, že na kopci vyřadím a prakticky konstantní rychlostí projedu půlku jablonce, kde při zařazené rychlosti musím mít stále nohu lehce na plynu – pak to ušetří :)

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.duben 11:27

Vyřadit si můžete kdykoliv, netuším, že by se říkalo, že by se nemělo nechávat vyřazeno. To nám myslím říkali akorát zezačátku v autoškole, asi abychom nezapomněli zařadit a pak se nelekli, že plyn nereaguje :)

Jinak na neutrál se to v některých případech podle mě jezdit skutečně vyplatí – vím, že na kopci vyřadím a prakticky konstantní rychlostí projedu půlku jablonce, kde při zařazené rychlosti musím mít stále nohu lehce na plynu – pak to ušetří :)
Doplňuji:
chudst má pravdu – hlavně v zimě, když je náledí a klouže to, je opravdu kvalt bezpečnější, zaručuje to vyšší stabilitu … v zatáčkách asi také. To mi při psaní odpovědi nedocvaklo, jak venku svítí sluníčko :)

Jinak je vhodné raději dobržďovat motorem, než brzdami … pokud vidím, že budu muset zastavit například na semaforech, tak sundám nohu z plynu, podřadím a nechám auto postupně zpomalovat, kolikrát není brzda ani potřeba – provoz nezdržuji, když stejně zastavíme, ušetřím pár kapek benzínu, brždění je plynulejší a tedy příjemnější pro cestující a neopotřebovávám brzdy.