Odpověděl/a – 7.březen 22:43
NEUHRADÍ.
Prodejce je povinen vám vrátit celou kupní cenu, kterou jste za nakoupené zboží zaplatila (tedy nejen cenu zboží, ale i například cenu dopravného, které jste musela uhradit pro doručení směrem k vám nebo cenu doběrečného při úhradě prostřednicvím tzv. dobírky), a to nejpozději do 30 dní ode dne odstoupení.
ALE další výdaje spojené s vracením zboží (tedy např. poštovné uhrazené České poště nebo cena pohonných hmot při dopravě vlastním autem nebo jiné ´cestovní´ náklady…) vám prodejce není povinen uhradit.
A mně tento princip příjde spravedlivý.
Odpověděl/a – 8.březen 10:39
NEUHRADÍ.
Prodejce je povinen vám vrátit celou kupní cenu, kterou jste za nakoupené zboží zaplatila (tedy nejen cenu zboží, ale i například cenu dopravného, které jste musela uhradit pro doručení směrem k vám nebo cenu doběrečného při úhradě prostřednicvím tzv. dobírky), a to nejpozději do 30 dní ode dne odstoupení.
ALE další výdaje spojené s vracením zboží (tedy např. poštovné uhrazené České poště nebo cena pohonných hmot při dopravě vlastním autem nebo jiné ´cestovní´ náklady…) vám prodejce není povinen uhradit.
A mně tento princip příjde spravedlivý.
Doplňuji:
AHA ! Pokud je důvodem vašeho odstoupení chybně dodané zboží, které
nebylo objednáno, tak je to jiná situace, než-li zde byla komentována.
Protože komentáře a odpovědi se týkaly odstoupení od spotřebitelské
smlouvy dle ustanovení § 53 obč.zákoníku (tzv. ve 14 denní lhůtě).
Ve vašem případě budete mít nárok na úhradu všech souvisejících nákladů při vracení zboží zpět…, pouze doporučuji, abyste si druh přepravy a výši těchto nákladů při zpětném vracení zboží s prodejcem předem vyjednala.