Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 27.únor 18:07

První si to nakresli dostatečně veliký a barevně si zvýrazni údaje co znáš a které potřebuješ vypočítat

Za druhé: Z nejvyššího vrcholu spustíš kolmici na základnu a označíš si ji x

Za třetí: Označíš si úhly které znáš (rovnostranný má všechny úhly stejné, protože má stejné strany, tedy 60°), ale protože jsi spustila kolmici z hořejšího vrcholu tak se úhly v nově vytvořeném trojúhelníku „zmenily“. Mezi kolmicí a pravou stranou je úhel 30° (kolmice rozdělila úhel 60°). V pravo dole zůstal úhel zachován 60° a vlevo u kolmice je úhel 90°

Za čtvrté: K výpočtu strany x (délka kolmice) použiješ goniometrickou funkci kosínus (přilehlá ku přeponě) , tedy cosínus 30 = čitateli x a ve jmenovateli 2 (délka pravé strany trojúhelníka – přepony)

Za páté: Pomocí operace „vyjádřením neznámé ze vzorce“ si vyjádříme x vyjde x = cos 30° krat 2, vyjde 1,7

Za šesté: Dosadíme do vzorce pro obsah trojúhelníku základna krát výška a to celé lomeno dvěmi.(základna 2 tu známe, vypočtenou výšku ta je 1,7 a to celé lomíme dvěma a vyjde to tvých 1,7

Pro ostatní odpovídající: Když někomu odpovídáte na řešení domácího úkolu, nepište pouze vzorce a rovnice, pište i jak to vznikne, to je pro tazatele důležité, aby pochopil jak se k tomu dospělo a něco se naučil a ne jen slepě opsal vzorec, rovnici,

Sice už jsem několik let ze školy, ale rád si něco zopakuji

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 27.únor 20:07

První si to nakresli dostatečně veliký a barevně si zvýrazni údaje co znáš a které potřebuješ vypočítat

Za druhé: Z nejvyššího vrcholu spustíš kolmici na základnu a označíš si ji x

Za třetí: Označíš si úhly které znáš (rovnostranný má všechny úhly stejné, protože má stejné strany, tedy 60°), ale protože jsi spustila kolmici z hořejšího vrcholu tak se úhly v nově vytvořeném trojúhelníku „zmenily“. Mezi kolmicí a pravou stranou je úhel 30° (kolmice rozdělila úhel 60°). V pravo dole zůstal úhel zachován 60° a vlevo u kolmice je úhel 90°

Za čtvrté: K výpočtu strany x (délka kolmice) použiješ goniometrickou funkci kosínus (přilehlá ku přeponě) , tedy cosínus 30 = čitateli x a ve jmenovateli 2 (délka pravé strany trojúhelníka – přepony)

Za páté: Pomocí operace „vyjádřením neznámé ze vzorce“ si vyjádříme x vyjde x = cos 30° krat 2, vyjde 1,7

Za šesté: Dosadíme do vzorce pro obsah trojúhelníku základna krát výška a to celé lomeno dvěmi.(základna 2 tu známe, vypočtenou výšku ta je 1,7 a to celé lomíme dvěma a vyjde to tvých 1,7

Pro ostatní odpovídající: Když někomu odpovídáte na řešení domácího úkolu, nepište pouze vzorce a rovnice, pište i jak to vznikne, to je pro tazatele důležité, aby pochopil jak se k tomu dospělo a něco se naučil a ne jen slepě opsal vzorec, rovnici,

Sice už jsem několik let ze školy, ale rád si něco zopakuji
Doplňuji:
A pro tazatele, uvádějte prosím třídu a stupeň vzdělávání. Já mám střední školu, tak jsem na to šel přes goniometrické funkce, protože jsem na to byl ze školy zvyklý (studoval jsem strojní průmyslovku), můj kolega na to šel jednodušeji přes pythagotragovu větu, která se učí na základních školách