Odpověděl/a – 23.leden 20:58
Při otáčkách kdy je uveden nejvyšší kroutící výkon. Záleží na
postavení motoru. některé jsou víc na otáčky, jiné více na tah. Běžně
se uvádí 50 – 70% maximálních otáček, ale záleží na stylu jízdy,
dotahování motoru apod.
Jezdím tak, že motor musí „ševelit“ a přitom mám tak 1/3 přidáno a
včas řadit jak nahoru, tak dolu..
Odpověděl/a – 23.leden 21:55
Při otáčkách kdy je uveden nejvyšší kroutící výkon. Záleží na
postavení motoru. některé jsou víc na otáčky, jiné více na tah. Běžně
se uvádí 50 – 70% maximálních otáček, ale záleží na stylu jízdy,
dotahování motoru apod.
Jezdím tak, že motor musí „ševelit“ a přitom mám tak 1/3 přidáno a
včas řadit jak nahoru, tak dolu..
Doplňuji:
U mého motoru je největší kroutící moment okolo1800 otáček, ale lze ho
vytočit skoro na 5 tisíc. Nejčastěji jezdím okolo 2 –2500 otáček (to
už na dálnici běží přes 140km/hod) tak aby se motor nedusil (třeba
přidat do kopce naplno místo přeradit na nižší stupeň). Takže pokud se
řídíš podle sluchu, že motor běží z lehka asi ve středních
otáčkách, tak je to v pohodě. Víc má na spotřebu vliv styl jízda brzda
plyn apod., dlouhé prohřívání motoru na místě, zbytečně zapnutá
klimatizace, podhuštěné pneu, střešní nosiče,, zbytečný náklad
(tchýně ať jede vlakem) a manžel, přítel z hospody může po svých ne
ho vozit.