Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.prosinec 22:00

Letadlo v protisměru jiný nepotká, anžto protisměr je o pár set metrů výš :) když ho potká, mají piloti jiný starosti, než přepínat světla. A myslím, že se neoslňujou, pač ty světla jsou stejně jen pro parádu – v mlze nebo v mracích nevidíte světlo na křídle ani z okýnka, natož z dalšího letadla. Možná maj spíš výstražnou funkci, že jako když uvidíte světla, máte problém. A pak by byla hovadina přepínat na potkávačky – leda že byste byli kamikaze a chtěli s sebou vzít i někoho jinýho.
Piloti se většinou zdravěj ve vysílačkách, ale když to jsou srandisti nebo dobří kamarádi, můžou na sebe zaplácat křídlama. Tím ale dost často naštvou svý cestující a letušky, pač jim rozlejou kafe, takže to radši nedělaj. Okýnka za letu neotvíraj (i když to jde), pač by se jim rozlítaly papíry (nebo druhýmu pilotovi knížka, kterou čte pro ukrácení dlouhý chvíle :)
A s tou změnou směru jste totálně vedle. Letadla ukazujou směnu směru směrovkou na ocase, která se podle toho taky jmenuje. A letadlo, který letí za ním, se na směrovku prvního letadla kouká, zatáčí stejně a tak se držej v koridorech…

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.prosinec 22:52

Letadlo v protisměru jiný nepotká, anžto protisměr je o pár set metrů výš :) když ho potká, mají piloti jiný starosti, než přepínat světla. A myslím, že se neoslňujou, pač ty světla jsou stejně jen pro parádu – v mlze nebo v mracích nevidíte světlo na křídle ani z okýnka, natož z dalšího letadla. Možná maj spíš výstražnou funkci, že jako když uvidíte světla, máte problém. A pak by byla hovadina přepínat na potkávačky – leda že byste byli kamikaze a chtěli s sebou vzít i někoho jinýho.
Piloti se většinou zdravěj ve vysílačkách, ale když to jsou srandisti nebo dobří kamarádi, můžou na sebe zaplácat křídlama. Tím ale dost často naštvou svý cestující a letušky, pač jim rozlejou kafe, takže to radši nedělaj. Okýnka za letu neotvíraj (i když to jde), pač by se jim rozlítaly papíry (nebo druhýmu pilotovi knížka, kterou čte pro ukrácení dlouhý chvíle :)
A s tou změnou směru jste totálně vedle. Letadla ukazujou směnu směru směrovkou na ocase, která se podle toho taky jmenuje. A letadlo, který letí za ním, se na směrovku prvního letadla kouká, zatáčí stejně a tak se držej v koridorech…
Doplňuji:
Naštvaná fakt nejsem, spíš se přidávám ke kolektivnímu blbnutí a dělám si srandu. To jsem fakt tak zdatnej mystifikátor? :o)

Pravdivé věci ve výše uvedeném jsou tyhle:

  • Letadla v protisměru se fakt míjejí s minimálně stometrovýma odstupama.
  • Světla na letadlech (blikačky na křídlech a ocase) nejsou proto, aby se piloti navzájem viděli a vyhýbali se. To už by bylo na manévrování trošku pozdě. Srážkám předcházej hlavně dispečeři a automatický protikolizní systémy (tzv. TCAS).
  • Světlomety se myslím používaj jen při přistání a startu, třeba v mlze apod.
  • Na krátkejch letech si fakt prý neřídící (nebo autopilota nehlídající) pilot často čte, pač to prý je ukrutná nuda a dva za běžnejch situací nemají absolutně co dělat.
  • A okýnko v kokpitu jde otevřít (nevím jistě, jestli u všech letadel), ale dělá se to jen před startem. Za letu samozřejmě v žádným případě, to by způsobilo katastrofu.

Zbytek jsem si vycucala z prstu a vybájila, za případné zmatení se omlouvám :o)