Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.listopad 14:02

Dějepis po celou dobu, za ním pak většinou zaměpis – podle ročníku a učitele a ještě chemie, pak ČJ nebo výtvarka.

Na škole často nejde ani tak o předmět jako o učitele. Každý obor/předmět MŮŽE být zajímavý, fascinující i oblíbený, ale totéž se rozhodně nedá říct o učitelích. Ti dokážou třeba každý předmět (i původně oblíbený) zprotivit a znepříjemnit. Platí to vlastně pro většinu oborů. Ne, není to o genech, je to spíš o zájmu a jak se tomu človkě ne/věnuje. Každého člověka by mohl bavit snad každý předmět, obor – jen si musí najít cestu, VZBUDIT ten zájem a najít na něm něo fascinujícího, jednoduchého, atd. Jednoduché to začne být, pokud to člověka začne zajímat… do té doby jsou často i ty skutečně jednoduché věci složité. Pokud už člověk něco umí/zná, zpravidla to pro něj je jednoduché, pokud s tím teprve začíná – a ještě k tomu má odpor – může to být velmi složité… Typicky matematika – šaptná výuka, špatní, nezáživní a matoucí učitelé, často i přísní – pak není divu, že je matematika „těžká“ a spousta lidí ji nesnáší. Spousta učitelů si taky neuvědomuje, že když se člověk s něčím setká poprvé – narozdíl od něj, který se tím zabývá několik desetiletí – MŮŽE a taky to často je pro lidi složité nebo špatně uchopitelné a bez správného přístupu je všechno zbytečné. Obzvlášť, když ten učitel neumí vysvětlovat a někdy ani nevysvětluje – jen předloží zela novou látku a nijak ji neosvětlí, uvede co obsahuje nebo základní definici a žáky „nechá ve tmě“. Kolikrát vůbec nevědí, CO vlastně probírají, jaký to má smysl, k čemu se to používá, na co to je.

Fyzika – nebyla by špatná, ale příšerná učitelka, totéž matematika, přírodopis, rodinná výchova (které by jinak byly skvělé), AJ, pracovky, …

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.listopad 20:51

Dějepis po celou dobu, za ním pak většinou zeměpis – podle ročníku a učitele – a ještě chemie, pak ČJ nebo výtvarka.

Na škole často nejde ani tak o předmět jako o učitele. Každý obor/předmět MŮŽE být zajímavý, fascinující i oblíbený, ale totéž se rozhodně nedá říct o učitelích. Ti dokážou třeba každý předmět (i původně oblíbený) zprotivit a znepříjemnit. Platí to vlastně pro většinu oborů. Ne, není to v genech, je to spíš o zájmu a jak se tomu člověk ne/věnuje. Každého člověka by mohl bavit snad každý předmět, obor – jen si musí najít cestu, VZBUDIT ten zájem a najít na něm něo fascinujícího, jednoduchého, atd. Jednoduché to začne být, pokud to člověka začne zajímat… do té doby jsou často i ty skutečně jednoduché věci složité. Pokud už člověk něco umí/zná, zpravidla to pro něj je jednoduché, pokud s tím teprve začíná – a ještě k tomu má odpor – může to být velmi složité… Typicky matematika – špatná výuka, špatní, nezáživní a matoucí učitelé, často i přísní – pak není divu, že je matematika „těžká“ a plno lidí ji nesnáší. Spousta učitelů si taky neuvědomuje, že když se člověk s něčím setká poprvé – narozdíl od nich, kteří se tím zabývají roky i několik desetiletí – MŮŽE a taky to často je pro lidi složité nebo špatně uchopitelné a bez správného přístupu je všechno zbytečné. Obzvlášť, když ten učitel neumí vysvětlovat a někdy ani nevysvětluje – jen předloží zcela novou látku a nijak ji neosvětlí, uvede co obsahuje nebo základní definici a žáky „nechá ve tmě“. Kolikrát vůbec nevědí, CO vlastně probírají, jaký to má smysl, k čemu se to používá, na co to je.

Fyzika – nebyla by špatná, ale příšerná učitelka, totéž matematika, přírodopis, rodinná výchova (které by jinak byly skvělé), AJ, pracovky, …