Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.leden 21:57

Je to otázka kultury a hlavně školství/politiky. Ekonomika s tím nic nemá.
Ve VB a Japonsku je to hlavně otázka disciplíny, řádu. Ve VB to souvisí dost i s „propagací“ a reprezentací školy a její důležitosti, stejnětak tzv. „hrdosti“ na konkrétní školu. V USA a Číně to mají direktivně (a hlavně v Číně coby politické totalitě, ale v obou to souvisí i s tou disciplínou nehledě na direktivnost), v USA na některých místech je to spíše zvyk (a v určité méře „anglistikou“… nehledě na rozdílný polit. systém USA a VB bychom neměli zapomínat, že USA se zrodilo z Britského impéria a dost z něj vychází, hlavně co se zvyků a kulutry týká. Spousta škol v USA a to i těch nejprestižnějších vysokých byly založeny ještě, když to vše bylo součástí Britské říše). Nutno však říct, že v USA není tolik škol, které mají povinné uniformy.
V Číně mají prý i „chytré“ uniformy: https://www.no­vinky.cz/inter­net-a-pc/clanek/chytre-uniformy-sleduji-v-cine-pohyb-studentu-40263501 Jak to s tím mají nevím, to bych kecal, ale něco takového by mě nepřekvapovalo… omezení a sledování všeobecně. V něčem to SNAD může být i prospěšné (spíš než docházka, která je zrovna nedůležitá, tak třeba únosy dětí a jejich lokalizace), navzdory těm nevýhodám a omezením, které je převažují.

Pokud s tím ekonomika souvisí, tak spíš nepřímo… jakože to by chtělo psychologický a sociologicko-ekonomický rozbor, jestli to má reální vliv na ekonomiku. Jako například ta disciplína/kázeň, pokora, vzbuzování hrdosti, týmoé práce, kolektivismu, atd. na školách, jestli to v dětech a studentech zanechá něco, co později způsobí, že jsou více ekonomicky aktivní (na poli podnikání i zaměstnání – co se týká soupání po karierním žebříčku, vyšších pozic a hodnotné práce).

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.leden 21:59

Je to otázka kultury a hlavně školství/politiky. Ekonomika s tím nic nemá.
Ve VB a Japonsku je to hlavně otázka disciplíny, řádu. Ve VB to souvisí dost i s „propagací“ a reprezentací školy a její důležitosti, stejnětak tzv. „hrdosti“ na konkrétní školu. V USA a Číně to mají direktivně (a hlavně v Číně coby politické totalitě, ale v obou to souvisí i s tou disciplínou nehledě na direktivnost), v USA na některých místech je to spíše zvyk (a v určité méře „anglistikou“… nehledě na rozdílný polit. systém USA a VB bychom neměli zapomínat, že USA se zrodilo z Britského impéria a dost z něj vychází, hlavně co se zvyků a kulutry týká. Spousta škol v USA a to i těch nejprestižnějších vysokých byly založeny ještě, když to vše bylo součástí Britské říše). Nutno však říct, že v USA není tolik škol, které mají povinné uniformy.
V Číně mají prý i „chytré“ uniformy: https://www.no­vinky.cz/inter­net-a-pc/clanek/chytre-uniformy-sleduji-v-cine-pohyb-studentu-40263501 Jak to s tím mají nevím, to bych kecal, ale něco takového by mě nepřekvapovalo… omezení a sledování všeobecně. V něčem to SNAD může být i prospěšné (spíš než docházka, která je zrovna nedůležitá, tak třeba únosy dětí a jejich lokalizace), navzdory těm nevýhodám a omezením, které je převažují.

Pokud s tím ekonomika souvisí, tak spíš nepřímo… jakože to by chtělo psychologický a sociologicko-ekonomický rozbor, jestli to má reální vliv na ekonomiku (ale to se i teoreticky špatně dokazuje). Jako například ta disciplína/kázeň, pokora, vzbuzování hrdosti, týmové práce, kolektivismu, iniciativy a soutěživosti, atd. na školách, jestli to v dětech a studentech zanechá něco, co později způsobí, že jsou více ekonomicky aktivní (na poli podnikání i zaměstnání – co se týká stoupání po karierním žebříčku, vyšších pozic a hodnotné práce. Čili tvorbě a zhodnocení kapitálu).