Avatar uživatele
Zlatý

Zaspal jsem snad něco důležitého?

A sice o praktikách prodeje spotřebního zboží - v listopadu jsme přes Alzu za cca třináct stováků jako dárek zakoupili rychlovarnou konvici značky Rohnson. Minulý týden k našemu zděšení přestala fungovat. Po zavolání na jedinný servis v České republice mně bylo sděleno, že tyto výrobky se v záruce neopravují a doporučeno, abych vyhledal nejbližší styčné místo společnosti Alza /v Brně jsou dokonce tři/. Tam buď proběhne výměna zboží nebo bude vystaven dobropis a vráceny peníze. Dcera raději obchod stornovala a vzala si zpět hotovost. Budiž, chybička byla zdánlivě napravena.
Avšak pokud správně dedukuji, pak majitel výrobku, který se ani v záruce neopravuje má po vypršení garance smůlu a pouze jednu možnost - vyhodit ten aušus do sběrného dvora. To je přece luxus /nebo snad lumpárna/, který by zásilkový obchod měl hodně hlasitě předem deklarovat a zákazníky upozorňovat, že si pořizují zboží jehož životnost nemusí ze zákona sloužit déle, než 24 měsíců!!!!

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

A ty se divíš?Vždyť toto je princip kapitalismu...vyrobit šunt a aby spotřebitel MUSEL kupovat stále nové výrobky.Kapitalismus nepotřebuje aby výrobek vydržel zákazníkovi 20-30 let jako nám vydržely výrobky za komunistů.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Registrovaný

Je tomu skutečně tak, jak píše lahny. Už dlouho se šušká o tom, že se výrobky zcela záměrně vyrábějí tak, aby vydrželi jen určitou dobu (a to nejlépe jen malinko delší než je doba záruční). Často se výrobek pokazí na nějaké prkotině, která je ale pro funkčnost nezbytná (slyšel jsem o nějakých lankách u dvířek myček, plastové části tyčových mixérů apod.). U žárovek je to dokonce prokázáno. Za účelem zvýšení prodeje se začali scházet jejich výrobci, kteří společnými silami snižovali jejich výdrž -> některé ze starších žárovek svítí už přes sto let!

Systém naší společnosti je jeden z nejlepších, jaký jsme jako lidstvo doposud byli schopni vymyslet, ale pořád to není ono. Tím na co narážíš a co je hlavním tahounem ekonomiky trpí peněženka spotřebitele, ale ještě daleko víc příroda.


Avatar uživatele
Zlatý

Dudu, takto se vyprofilovala konzumní společnost.
Kdyby se to opravovalo , tak dáš za opravu více než za nový výrobek. Je to neekologické ale ekonomické. Podporuje to konzum a ve své podstatě to ničí život na Zemi.

Platba za prodlouženou záruku. Pro mně směšné. Fungující chladničku jsem po sedmnácti letech vyhodil, nikoliv že nechladila ale měla neekonomický provoz, vzhledem k dnešním cenám energií. Na chalupě chladí do dnes. Tak jakápak prodloužená záruka.


Avatar uživatele
Bronzový

Nakupování po internetu je sice dobrá věc ušetří hodně času,ale na druhé straně je složitá reklamace platba za poštovné navíc při reklamaci a i nebezpečí podvodu. Raději nakupuji v kamenném obchodu kdy si zboží mohu prohlédnout a taky závadu vyreklamovat osobně. V marketech jsem nikdy problém neměl s reklamací. zboží vyměnili nebo vrátili peníze.Na víc si můžete připlatit záruku u ledničky mne to vyšlo na pět roku za 700Kč


Avatar uživatele
Bronzový

A v cem se stav zmenil? Nikdy prece nebylo garantovano, ze po skonceni zaruky vyrobek nekdo opravi...

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 414
Zlatý gecco 273
Zlatý hanulka11 271
Zlatý marci1 264
Zlatý mosoj 238
Zlatý briketka10 148
Zlatý annas 143
Zlatý ReHu 132
Zlatý iceT 108
Zlatý quentos 108

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.