Avatar uživatele
Pokročilý

Záruční oprava notebooku neuznána, co s tím?

Zdravím! Koupil jsem tři měsíce starý notebook pro přítelkyni. Nebudu udávat značku, byl zlevněný z 8200 na 4700. Říkám si, že je to dobrá cena, 21 měsíců záruka, ještě jsem pro něj jel osobně z Olomoucka do Brna. Prodávající vypadal seriózně, kolega prý jel na 3 roky do Spojených států a nezaplatil dluh, tak mu dal notebook místo peněz (peníze na dluh neměl). Po 14 dnech s počítačem začaly problémy (podle fór docela časté). Nic hrozného, ovšem nepříjemné - začal se sám od sebe vypínat, a to tak, že normálně odhlásil Windows a vypnul se standardním způsobem. žádný virus, žádné přehřívání, nic, takže asi deska. Někdy se vypnul za 5 minut, někdy za půl hodiny, ale téměř vždy. Takže jsme jeli do Brna reklamovat notebook... z prodejny nás poslali někam do Slatiny, kde je servis (značky), takže jsem tam jel sám, abychom neplatili (drahou) brněnskou MHD dva. Nechal jsem jim tam notebook na svoje jméno a prý se ozvou. A dnes mi napsali e-mail, jestli souhlasím s opravou za 6500!!! Jestli prý ne, tak 800,- za diagnostiku. Prý "zjištěna kapalina v počítači"... jenom se to vypíná a dávají tam díly za 6500 (měnili by asi osm dílů včetně víka, základní desky a paměti RAM)!!! A ještě neuznají záruční opravu. Tvrzení proti tvrzení, co s tím? Já jsem si jistý, že těch 14 dní předtím, než začaly problémy, do počítače žádná kapalina nenatekla, navíc jsem ten počítač měl půjčený skoro týden z té doby na služební cestu, protože můj se pokazil pozáručně. Ještě mi kolegové ve vlaku pochvalovali, jak dlouho na tom můžu dělat bez nabití (prakticky celou cestu z Berlína do Prahy). No a při nákupu jsem kvůli případnému poškození notebook prohlížel a klávesnice byla naprosto čistá, jediný vzhledový problém bylo poškrábané víko, ale docela přiměřeně, běžným používáním. Jinak vypadal notebook jako nový.

Máme teď dvě možnosti:

a) nechat si notebook (za 800,- + dobírka) poslat z Brna na dobírku a poslat jej do jiného sevisu Acer, kde nám ale také mohou neuznat záruku a museli bychom platit dalších 800,-.
b) -,,- a dát jej do jiného servisu = ztratit záruku, ale mít opravu třeba "jen" za 2000,- a funkční notebook?

Je tu ještě nějaká jiná možnost? Co jim mám odepsat? (mám se ozvat co nejdřív s tím, jestli chci notebook nechat opravit u nich nebo poslat za 800,-)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

V servise majú pravdu, vyliatá kvapalina do počítača ruší záruku - závada vznikla nedbalosťou užívateľa nb. To, že ste pri prehlidke počítača nič nevideli, neznamená že to nie je pravda.
Moja skúsenosť:
objavila som nb, z ktorého pri prevrátení vytiekla kvapalina (malinovka). Vysušila som ho a počítač pracoval ešte asi 10 mesiacov, potom zomrel. Zo zvedavosti som ho rozobrala a za tú dobu niektoré kovové spoje zhrdaveli a vytvorili mikroskopické odpojenia. To je zrejme aj váš prípad.
Môj názor: diagnostiku budete musieť zaplatiť a počítača sa zbavte, už nebude spoľahlivý.

 

Otázka nemá žádné další odpovědi.

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Počítače a internet

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Počítače a internet

Zlatý Bedy 1525
Zlatý Michal Kole 1198
Zlatý mosoj 1028
Zlatý Hlada 949
Zlatý ge0rge 894
Zlatý www 829
Zlatý led 819
Zlatý badisko 818
Zlatý gecco 795
Zlatý arygnoc 674

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.