Avatar uživatele
Registrovaný

Z gymnázia na ČVUT?

Ahoj,
jsem teď v druhém ročníku na gymnáziu a do třetího ročníku si máme vybrat semináře.
Vůbec nevím, co bych chtěla dál dělat, ale poslední dobou se mi líbí technické obory, a to hlavně stavební inženýrství (Ekonomika a management ve stavebnictví). Jenže jak jsem psala, jsem na gymnáziu a nemám absolutně žádnou představu, jak se to tam dá z gymplu zvládnout. Matiku mám hodně ráda, fyziku taky zvládám, ale bojím se odborných předmětů, které na gymplu nemáme, ale stavaři z průmyslovek ano. Hlavně technické kreslení a deskriptivní geometrie. Slyšela jsem, jak gympláci vylítávaj hned v prvním ročníku, protože nemají žádnou praxi a neumí kreslit. Stejně tak jsem slyšela, že stavaři nezvládají matiku. Takže ted fakt nevím. Vím, že je to o přístupu a studovat techniku se vyplatí, ale nechci se 3 roky dřít a pak vyletět a nemít nic.
Doplňuji:
Zaměření na Ekonomiku a management je až po pár semestrech (nevím ted přesně kolik). Ty první semestry jsou pro všechny obory Stavebního inženýrství předmětově stejné a do oborů se pak rozděluje podle prospěchu a zájmu studenta. Na stránkách FSv ČVUT se přesně píše že: Studium (SI) je čtyřleté, obsah prvních dvou ročníků je společný pro všechny studijní obory. Do těchto dvou ročníků jsou zařazeny převážně teoretické a odborné předměty, společné pro všechny studijní obory studijního programu Stavební inženýrství.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

Je to všechno hlavně o schopnosti umět se efektivně učit. Z vlastní, ale poměrně krátké praxe vysokoškolského pedagoga můžu potvrdit, že absoloventi gymnázií byli v tomto ohledu v porovnání s průmyslováky podstatně lepší. Na druhou stranu musím podotknout, že gymnazisté byli pro samostatnou práci v laboratoři první dva semestry naprosto nepoužitelní, protože si nejprve museli osvojit potřebné dovednosti a návyky, které průmyslováci již dávno měli zažité. První zápočty z laboratorních cvičení obdrželi absoloventi odborných škol obvykle velmi hladce, naproti tomu studenti z gymnázia s tím museli tvrdě bojovat.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

nějak si pleteš pojmy....Ekonomika a management i když ve stavebnictvín je v podstatě ekonomika a učí se tam věčinou managment...to, že se naučíš rozumět stavařským výkresům, neznamená, že jsi technik...podívej se na obsach semestru http://www.fsv.cvut.cz/… ...já tam moc technicky nevidím
Doplňuji:
špatně si to vysvětluješ: http://www.fsv.cvut.cz/… : Po absolvování PRVNÍCH ČTYŘ SPOLEČNÝCH semestrů získávají studenti znalosti v předmětech, které jsou přímo spojeny s technickou, ŘÍDÍCÍ a EKONOMICKOU ROLÍ ŘÍZENÍ STAVEB (tohle se na stavařině opravdu neučí) a odborných funkcí na této úrovni, nebo pro výkon podpůrných činností pro zajišťování realizace staveb na úrovni stavební firmy.
Důraz je kladen na předměty z oblasti MARKETINGU a PŘÍPRAV SMLUV, PLÁNOVÁNÍ PROJEKTŮ (ne projektů, kreslení budov, ale manažerských projektů) a ŘÍZENÍ PŘÍPRAVY a PROJEKTOVÉ DOKUMeNTACE (dostaneš výkresy a z nich musíš zjistit, co všechno je potřeba zařídit, jaké jaká povolení opatřit, atd.) TVORBY NABÍDEK a KALKULACÍ (z výkresu oceních, kolik tě to bude stát a jakýá materiál, jaké stroje sehnat), ŘÍZENÍ DODAVATELŮ (budeš buzerovat své dodavatele, kteří se tě budou snažit co nejvíc oškubat a budou se vymnlouvat na všechno možné) a jiných dodávek, řízení rizik, řízení nákladů, finančního řízení, řízení stavební mechanizace, PERSOVÁLNÍHO A MZDOVÉHO ŘÍZENÍ včetně BEZPEČNOSTI PRÁCE (za opomenutí nějaké kraviny, když se pak něco stane je soud levou zadní)...no prostě je to jen a jen managerig...prostě budeš umět ŘÍDIT VÝSTAVBU...a kdyby ses obtěžovala kliknout na můj odkaz, tak bys zjistila, že V PRVNÍM SEMESTRU tvého vybraného je kromě matematiky jen samá EKONOMIE...ono je velmi moderní cpát včechny ekonomické obory do techniky, protože jsou za to peníze od státu za každý obor a nevím proč, po vystudování je i stejný titul, jako má to technik a to ING...


Avatar uživatele
Bronzový

Je to všechno hlavně matematika :)
Ze zkušeností ve svém okolí si troufám tvrdit, že dobrý student gymnázia má vyšší šanci studium zvládat. Každá SŠ používá na technické kreslení jiný program a zaběhlé návyky musí přizpůsobit a tady se gymplák učí od začátkuněco nového. Ve 4. ročníku budete mít pravděpodobně deskriptivní geometrii a VŠ matematiku (dcera to tak měla). Průmyslovky jsou tady v nevýhodě. Pravdou je, že o odborných předmětech ze stavebnictví gymplák neví nic. Stejné je to i na jiných VŠ oborech :).
Např. na medicíně obstojí více gymnazistů než absolventek ze zdrávky.
Jinak viz Funna.. :)
Uvaž jaký obor si na ČVUT vlastně vybereš.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Registrovaný

Tyna97

Budete se divit, ale obtěžovala jsem se kliknout a beru na vědomí vše co jste sem napsala. A děkuji. Ale vím od pár lidí (přímo studentů ČVUT), že v programu Strojní inženýrství jsou první dva roky stejné pro všechny obory. Také jsem se dívala na předměty a našla něco jiného než vy, konkrétně 2 verze (http://www.fsv.cvut.cz/…, http://www.fsv.cvut.cz/…. A pak jsem si všimla, že vy jste poslala verzi pro magisterské studium (v názvu je zkratka mgr a má to jen 3 semestry).

 

Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2418
Zlatý Drap 1489
Zlatý quentos 1219
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 567
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.