Avatar uživatele
kavon

Výpověd a daně

Dostal sem výpověď k 30.11. a pak sem šel marodit a marodím dodnes.zaměstna­vatel mi poslal zápočtovej list ale výpověď ještě ne je to normální? Také jsem chtěl asi tak před 3 týdny papíry na daně že si to udělám sám a nějak mi je nechtějí poslat volal sem tam tak 3*.ta firma je nejhorší co jsem kdy dělal účetní mi řekla že tam mají bordel a že neví kdy mi to pošlou co když to pošle pozdě a nestihnu to

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5159 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
standa

Nejprve základní fakta:

1. váš pracovní poměr (zatím) NESKONČIL

  • podle ustanovení § 53/2 ZP (viz níže) pracovní poměr skončí až uplynutím výpovědní doby, která je po dobu nemoci PŘERUŠENÁ

2. vaším právem je však sdělit zaměstnavateli, že na ´prodloužení´ pracovního poměru netrváte…, takže pak by váš prac.poměr skončil 31.1.2010

3. nezávisle na výše uvedeném je POVINNOSTÍ zaměstnavatele vám předat potvrzení o zdanitelných příjmech za rok 2009, které potřebujete pro daňové přiznání

Dopopručuji:

  1. oznámit zaměstnavateli, že netrváte na prodloužení prac.poměru s tím, že prac.poměr skončil ke dni 31.1.2010
  2. vyzvat zaměstnavatele, aby vám NEPRODLENĚ předal potvrzení o příjmech za rok 2009
  3. zaměstnavatele upozorněte, že pokud výzvu nedodrží, obrátíte se na Oblastní inspektorát práce, který je ´kontrolním´orgánem pro výkon pracovně-právních vztahů zaměstnavatelů

§ 53 zákoníku práce
(2) Byla-li dána zaměstnanci výpověď před počátkem ochranné doby tak, že by výpovědní doba měla uplynout v ochranné době, ochranná doba se do výpovědní doby nezapočítává; pracovní poměr skončí teprve uplynutím zbývající části výpovědní doby po skončení ochranné doby, ledaže zaměstnanec sdělí zaměstnavateli, že na prodloužení pracovního poměru netrvá.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek