Avatar uživatele
Stříbrný

Výpočet přetížení tažného zařízení a spor se zaměstnavatelem

Mám menší spor se zaměstnavatelem a hledám nějakého technika, který by dokázal spočítat, nebo alespoň odhadnout, když dodám nákres úpravy tažného zařízení (klasická koule), zda bylo přetížené nebo ne.

Je to namontováno na autobuse a homologováno tuším na 3 tuny, ale šéf to upravil po svém, kvůli tomu, aby jej o cca 5 cm snížil, aby byl přívěs v rovině. Upravil to následujícím způsobem, pomocí ocelové plotny:
http://www.zmizik.com/…

Jenomže co se nestalo - v rakousku se nám (podle mne kvůli tomu), dvoutunový a osmimetrový přívěs uvolnil a urval. Byl to vlastně zázrak, že se nikomu nestalo nic a dokonce ani přívěsu, který byl funční a plně schopný provozu...

Jenže se teď přeme o to, kvůli odtahovky, která stála 400 euro, čí to byla vina - jestli naše (že jsme nekontrolovali dotažení šroubů), nebo jeho (že provedl neoprávněnou manipulaci na tažném zařízení)...

A mě se 400 euro platit nechce, jenže netuším, jakou oficiální cestou postupovat a kde najít někoho, kdo by to uměl spočítat a dobrat se rozřešení...

http://www.zmizik.com/…
Doplňuji:
btw (šrouby se asi opravdu povolili do půlky a pak se ze závitu vytrhly, jenže to se přece nesmí stát - přece nemůžu nějak namontovat tažné s tím, abych pokaždé chodil s klíčem a dotahoval šrouby)

Odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

tažné zařízení by mělo splňovat určité parametry a jakákoli neopravněná(vlastní úprava ) je zakázaná.Pokud to tedy není schválené tak je to na jeho odpovědnost.Takže si zjisti jestli to má osvědčení a jestli to je povolená úprava(zjištíš to třeba tam kde ty koule montují a prodávají,na STK nebo na policii-vezmi sebou ten nákras a nejlépe i ten kus tý koule se šrouby a tou plotnou).Pokud se dokáže,že to je neoprávněné nebo to bylo špatně tak ať to zaplatí.


Avatar uživatele
Zlatý

Zeptal bych se na ČVUT nebo na Chodově v STK - tam je myslím jejich ústředí.
Pokud se šrouby povolovaly, tak někde byla chyba. Buď nebyly řádně zajištěné nějakou pojistkou (podložkou, kontramatkou, závlačkou, lepidlem na závity, ...), nebo nebyly utaženy na předepsanou sílu apod.
Nicméně - tažné zařízení musí být nějak homologováno, po montáži musí se s ním na TK, takže větším problém bude v neschválené úpravě a následně v obsluze. Tak se nic taky neokeců - řidič má kontrolovat před jízdou i tažné zařízení. Nicméně - lze přeci tvrdit, že kontrolováno bylo - ne?

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 626
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 573
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 219
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.