Avatar uživatele
Thor841

Vyplatí se vozit lidi do práce? Pro a proti

Ahoj všem, mám takový problém, který mi delší dobu šrotuje. Jezdím do práce 24 km tam a zpět. Vozím 4 lidi, celkem tedy semnou v pěti. Mě zajímá, jestli se to vyplatí s ohledem na spotřebu, zátěž auta atd..... Jednoduše, pokud pojedu sám, nejsem na nikom závislí, když jdu dřív nebo déle, nemusím nikomu zajišťovat odvoz a jsem svým pánem. Na druhou stranu, mě vožení lidí vydělá 600 kč/týden. Jak by jste se zachovali Vy? Nevím jak moc dostává auto na prdel, co vše dostává zabrat, jako tlumiče, gumy atd...... Co Vy na to?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Krepy před 3960 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Krepy

Pokud Ti stačí těch 600 tak si myslím, že se Ti to vyplatí. Také to závisí na tom, jaké máš auto.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
huxa

no, logicky, 24km dvakrát denně 5krát? týdně je cca. 250km.
Za 600Kč si koupíš cca. 17l benzínu, což ti při spotřebě cca. 6,5l výjde akorát na 250km, takže by sis měl teoreticky vydělat na cestu.
Vzhledem k tomu, že auta dnes mají 1–2 tuny a 4 tlustí lidi by měli 400kg, nezvýší se tím razantně spotřeba a auto by také nemělo nějak extrémně trpět.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
pl4toon

Jak už píše Krepy, záleží co je to za auto. Ale na druhou stranu, proč mít nějaký drahý krám, ve kterém si budu jen vozit zadek, když může vydělávat? Chápal bych vaše dilema, kdybyste nedostával nic, nebo jen málo. Ale jestli to vydělává, tak proč z toho dělat problém? Problém může nastat v případě, že na vás budou ti lidé závislí. To pak nedělá dobrotu. Měl byste si nechat zadní vrátka, abyste kdykoliv mohl s vozením kolegů přestat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Podobný dotaz tu padl nedávno. Opakuji tedy, že je zde vhodné postupovat podle vyhlášky o cestovních náhradách, kde je třeba počítat jak základní sazbu (amortizace,opravy atd.), tak průměrnou spotřebu vozidla na ujeté km.
Jednoduchým vodítkem dnes je výše jízdného na stejnou vzdálenost autobusem. Auto máte v pěti plně vytížené. Je tedy ekonomičtější jezdit plně vytížen, ačkoliv to skýtá určité nepohodlí pro Vás.
Podle internetu jsem našla různé výše cestovného v rozpětí od 32 do 40 Kč na jízdné do 25 km.
Kdybyste zvolil 35,– Kč jako částku odpovídající jízdnému busem, tak by to bylo za cestu tam a zpět 2×35 = 70 Kč na osobu a den. Za týden tedy 1400,– Kč za čtyři spolucestující.
Pokud jste myslel těmi 24 km cestu tam i zpět, tak na 12 km se jízdné pohybuje mezi 20,– až 30,– Kč. Při průměrné ceně 25,– Kč na jednu osobu a jízdu tam nebo zpět by byla týdenní výše cestovného pro spolucestující 1000,– Kč.
Pokud byste postupoval podle vyhlášky o cestovních náhradách, tak by Vás jedna cesta na 24 km vyšla na cca 180,– Kč. Za pět dnů je to tedy 900,– Kč. Pokud jedete vzdálenost 24 km tam a stejnou vzdálenost zpět, potom je to dvojnásobek.
S klidným svědomím si tedy řekněte o vyšší částku.
Kdybyste řešili dovoz tak, že by jeden týden jezdil s vozidlem jeden z vás a střídali jste se, potom by nemělo smysl částku řešit. Jestliže jezdíte ale jenom Vy, tak potom je na místě domluvit se na vyšší úhradě.
Asi tak – spolucestující šetří už jenom tím, že nemusejí shánět spojení vlakem nebo autobusem, což vždy znamená časové ztráty. Není důvod, proč byste většinu nákladů na přepravu do zaměstnání nesl Vy. Když budete mít auto v opravně, tak Vám asi spolucestující na opravu peníze nepřidají, ačkoliv na amortizaci vozidla se podílejí.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek