Avatar uživatele
kubik2

Vyplacení peněz při pracovním úrazu.

Dobrý den, stal se mi pracovní úraz 8.2.2012. Pracuji jako seřizovač CNC soustruhu, ten den jsem si zdvihal kulatinu do čelistí (průměr cca 60mm o délce cca 1000mm, pro představu) abych si ulehčil zdvihání mat. do čelistí použil jsem maticový klíč č.14., mat. jsem si přizdvihnul a zároveň jsem si ho chtěl i potáhnout, bohužel mi klíč sklounul a plnou silou jsem si ho vrazil do L. oka.
Okamžitě mě vezli do nemocnice a pak do druhé, kde mě operovali zhruba 3hodiny. Při operaci mi zachránili oko s tím že na oko stále nevidím dobře.
Po 8 měsících marodění mi vytáhli veškeré stehy a čekají mě další ještě operace.
Od svojí pojišťovny jsem dostal nějakou peněžní část z pojistky, ale žádnou od zaměstnavatele.
Otec mi řekl, že by mi firma měla postupně vyplatit zbylou část peněz do 100% platu a nějaké odškodné i když jsem na marodce. Když jsem se nato ptal zaměstnavatele tak mi odpověděl, že se musí nejprve ukončit nemocenská a teprve se bude toto řešit.
Tak se chci zeptat zda je pravda na otcově straně nebo zaměstnavatele.

Děkuji Vám za odpověď

Zajímavá 0 před 4145 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Zaměstnavatel má pravdu.Odškodnění za PÚ obdržíš až po ukončení PN.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Po ukončení „Ne“ by jsi měl dostat doplacení do průměrného platu!! ( jako na D), bolestné ( podle bodů, které vypočte tvůj ošetřující lékař) a prokazatelné náhrady které jsi vydal na léčení a za návštěvy lékařů.
Po dvou letech by jsi měl dostat odškodnění za trvalé následky ( pokud vznikly).
Opět žádost sepisuje tvůj ošetřující lékař na základě odborných posudků odborných lékařů. Vlastní zkušenost.
Případné vykrucování zaměstnavatele je zbytečné, neboť to za něj hradí všechno pojišťovna z povinného pojištění, které musí mít zaměstnavatel uzavřené.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
slimaczek

Veškeré náhrady za pracovní úraz odškodňuje pojišťovna, u které je zaměstnavatel pojištěn proti prac. úrazům. Jako odškodnění za pracovní úraz Vám náleží náhrada ušlého výdělku po dobu pracovní neschopnosti. Tuto lze nahradit až po skončení pracovní neschopnosti. Jedná se o vyplacení rozdílu mezi nemocenskou dávkou a Vaším průměrným výdělkem před vznikem pracovního úrazu. Po skončení PN zaměstnavatel spočítá tento rozdíl a poukáže na pojišťovnu. Ta tento rozdíl proplatí. V některých případech je možné to(po domluvě se zaměstnavatelem), že zaměstnavatel bude poškozenému vyplácet průměrný plat po dobu PN a uvedené odškodnění po vyplacení zůstane zaměstnavateli.
Dále máte nárok na odškodnění bolestného. Jedná se o lékařský posudek, který Vám vyplní ošetřující lékař po skončení léčení s uvedením počtu bodů dle vyhlášky. Podle počtu bodů (1 bod = 120 Kč) Vám bude vyplaceno bolestné. Opět přes pojišťovnu.
Dále můžete požadovat odškodnění za účelně vynaložené náklady na léčení. Jedná so o náklady např. pobyt v nemocnici, regulační poplatky, doplatky za léky apod. Tyto je nutné doložit doklady – stvrzenkami, paragony.
Vznikla-li Vám nějaká věcná škoda, můžete nárokovat i tu. Např. poškození oděvu, hodinky, brýle apod.
Pokud zaměstnavatel uznal tento úraz jako pracovní bez Vašeho pochybení, náleží Vám náhrady v plné výši a myslím, že o ně nepřijdete. Chce to jen trochu trpělivosti, neboť vše jde přes pojišťovnu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pipka

Zaměstnavatel a ještě bych si posvítila na to zda budete moci vykonávat stejnou profesi ,za stejné peníze.Jinak by jsem zažádala o nemoc z povolání.To vám potom musí dát ještě za každou operaci bolestné,dorovnávat mzdu ,veškeré výdaje spojené s léčbou a pokud vás propustí z důvodu tohoto úrazu tak odstupné 12+2 měsíců.Lze to urgovat zpětně

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Milan Jirek

Podle § 271m odst. 2 zákoníku práce (ZP) však platí, že náhradu za ztrátu na výdělku a náhradu nákladů na výživu pozůstalých vyplácí zaměstnavatel pravidelně jednou měsíčně, pokud nebyl dohodnut jiný způsob výplaty a zaměstnanec má právo na tom trvat. Pak pojišťovně i zaměstnavateli nezbývá než proplácet mu de facto zálohy s tím, že výsledná částka náhrady bude vypočtena po skončení pracovní neschopnosti (pracovní neschopnost může trvat i rok, někdy i déle). Nemůžete zaměstnance po celou dobu pracovní neschopnosti nechat bez prostředků. Musíte se urychleně dohodnout s pojišťovnou, jak budete odškodňovat, zda budete Vy platit zaměstnanci zálohy a pojišťovna Vám to doplatí, či zda bude pojišťovna platit zaměstnanci přímo (oba způsoby jsou možné.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony