Avatar uživatele
kubik2

Vyplacení peněz při pracovním úrazu.

Dobrý den, stal se mi pracovní úraz 8.2.2012. Pracuji jako seřizovač CNC soustruhu, ten den jsem si zdvihal kulatinu do čelistí (průměr cca 60mm o délce cca 1000mm, pro představu) abych si ulehčil zdvihání mat. do čelistí použil jsem maticový klíč č.14., mat. jsem si přizdvihnul a zároveň jsem si ho chtěl i potáhnout, bohužel mi klíč sklounul a plnou silou jsem si ho vrazil do L. oka.
Okamžitě mě vezli do nemocnice a pak do druhé, kde mě operovali zhruba 3hodiny. Při operaci mi zachránili oko s tím že na oko stále nevidím dobře.
Po 8 měsících marodění mi vytáhli veškeré stehy a čekají mě další ještě operace.
Od svojí pojišťovny jsem dostal nějakou peněžní část z pojistky, ale žádnou od zaměstnavatele.
Otec mi řekl, že by mi firma měla postupně vyplatit zbylou část peněz do 100% platu a nějaké odškodné i když jsem na marodce. Když jsem se nato ptal zaměstnavatele tak mi odpověděl, že se musí nejprve ukončit nemocenská a teprve se bude toto řešit.
Tak se chci zeptat zda je pravda na otcově straně nebo zaměstnavatele.

Děkuji Vám za odpověď

Zajímavá 0 před 4145 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Zaměstnavatel má pravdu.Odškodnění za PÚ obdržíš až po ukončení PN.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Po ukončení „Ne“ by jsi měl dostat doplacení do průměrného platu!! ( jako na D), bolestné ( podle bodů, které vypočte tvůj ošetřující lékař) a prokazatelné náhrady které jsi vydal na léčení a za návštěvy lékařů.
Po dvou letech by jsi měl dostat odškodnění za trvalé následky ( pokud vznikly).
Opět žádost sepisuje tvůj ošetřující lékař na základě odborných posudků odborných lékařů. Vlastní zkušenost.
Případné vykrucování zaměstnavatele je zbytečné, neboť to za něj hradí všechno pojišťovna z povinného pojištění, které musí mít zaměstnavatel uzavřené.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
slimaczek