Avatar uživatele
Wnaty

Vrátí mi daně, nebo ne, jsem-li studentka střední školy a loni pracovala na dvě dohody o provedení práce?

Zdravím. Jsem studentka střední školy.
V loňském roce jsem měla dvě dohody o provedení práce, každou u jiného zaměstnavatele. Zaměstnání se kryla. Zaměstnání A jsem zahájila v červenci a ukončila v září. Růžové prohlášení jsem měla podané pouze u jednoho zaměstnavatele – zaměstnavatele A. To společně se smlouvou skončilo. Zaměstnání B jsem zahájila v srpnu a pokračuje nadále. K zaměstnavateli B jsem růžové prohlášení vůbec nepodala. K novému roku uzavírám se zaměstnavatelem B novou smlouvu, která je platná od 1.1.2016 do 31.12.2016. Zároveň s ní budu posílat růžové prohlášení (vč. potvrzení o studiu) kvůli slevě na dani. Vzhledem k tomu, že jsem měla současně dva příjmy, musím podat daňové přiznání. Zajímalo by mě, zda (popř. jak a kam) mám do růžového prohlášení vyplnit nějaké údaje, pokud mám vůbec nějaký nárok na zpětné vyplacení daní. Obecně bych se chtěla zeptat, jak mám tuhle situaci řešit.
Můj celkový příjem ze zaměstnání B přesáhl od srpna do nového roku částku 6000 korun.

Zajímavá 0 před 3005 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

Jestli budeš podávat daňové přiznání a zároveň tvé příjmy jsou tak nízké, že je pokryje základní sleva na poplatníka (24 840 Kč) a žádnou daň tedy nebudeš platit, nemá smysl podepisovat prohlášení a uplatňovat slevu na studenta.
Do přiznání zapíšeš zálohy zaplacené zaměstnavatelem B a ty ti vyjdou jako přeplatek.
ivzez: Podle čeho by nemohla uplatnit základní slevu na poplatníka? Ta je daná §35ba/1 bez dalších podmínek.

Upravil/a: Hlada

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ivzez

Hlada se mýlí:
Bez podepsaného prohlášení k dani z příjmu
nelze uplatnit ani základní slevu na poplatníka.

Sežeňte se potvrzení od obou zaměstnavatelů a zajděte koncem února nebo začátkem března na FÚ – přímo k pracovnici, ke které spadáte. Pomůže Vám