Avatar uživatele
bolak

Ví se, jak dlouho ten řidič náklaďáku vystoupil před příjezdem pendolína?

Na těch zpravodajsejch servrech typu Novinky.cz a podobně pořád ti redaktoři píšou, že stačilo najet do závory a vlaky na daný koleji by dostali pokyn k zastavení, ale k čemu by to bylo, když na durhé straně píší že vlak brzdil půldruhýho kilometru? Hádám že asi řidič vyskočil, když už viděl že se na něj řítí vlak..

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: annas

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? briketka10, JájsemRaibek před 3193 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Taky jsem nepochopil těch přibližně 10 sekund od zavření závor po průjezd vlaku, ale budiž. Pokud ze zpravodajství vím, tak prý stačil popojet dopředu a tím kabinu uchránit od přímého nárazu. Trochu mi nejde do hlavy ten motor, který je umístěný pod kabinou a ne vzádu. Že by to co 200 metrů letělo byla převodovka nebo diferák nebo jiná část?
Podle mě neměl čas vyskočit, vylezl až po nárazu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
kapka

Nejdriv psali, ze ridic opustil kabinu pred narazem, ale pozdeji, ze pri narazu byl v kabine. JjR uvazuje spravne. :)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jmhad

Těch půldruhého kilometru je kec novinářů. Pokud vím z některých zpráv, tak souprava stála 600 metrů daleko, což by odpovídalo. Zábrzdná vzdálenost vlaku při rychlosti nad 100 km je 1000 metrů – na této délce „musí“ zastavit. /Zábrzdná vzdálenost je v kolejové dopravě vzdálenost, na kterou musí být nejhůře brzděný vlak jedoucí nejvyšší dovolenou rychlostí v daném úseku schopen zastavit./ Jenže když to tam fíra u rychlíku „nasype“, je to daleko méně – rychlík je nejlépe brzděný vlak. Ten užívaný výraz „nasype“ je z dob parních mašinek, kdy pro zvýšení brzdícího účinku / a při rozjezdu/ si strojvedoucí sypal ze zásobníku před kola křemičitý písek,aby nedošlo k jejich smýkání po kolejici.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek