Avatar uživatele
Lucimia

Váš názor na porod doma?

Co si o tom myslíte? Čiré bláznoství, nebo možnost přirozeného porodu bez stresu v nemocnici? Ptám se z čistě profesního hlediska (studuji porodní asistentku). Porod bez zásahů (doma) je mezi námi porodními bábami dost často brán jako mnohem rychlejší, méně bolestivý a přitom s méně komplikacemi. Přesto mě zajímá názor vás ostatních, jak se na tuto problematiku díváte.
Doplňuji:
Myslím, že se porodu přikladá přímo „složitá“ váha – porod není nemoc. Myslím, že hodně lidí si to myslí.
Co nám porodní asistentka říkala bylo to, že se vůbec nemluví o tom, když nějaké dítě zemřelo při porodu v nemocnici, ale VELMI SE OMÍLÁ to, když dítě zemřelo doma.
Myslím, že by se ty porody měli vrátit trochu víc k přirozenu a ne řešit samé komplikace, které ještě ani nenastaly. Do porodů se dnes STRAŠNĚ zasahuje! Z toho pak jsou komplikace.
Jinak sama bych do porodu doma nešla právě proto, ne že bych to požadovala za nebezpečné z ohledu na samotný porod (který nejlépe proběhne když má asistentka „ruce za zády“), ale proto, jak moc je to u nás neobvyklé a nepodporované naším zdravotnictvím a celkově „zumělkovaným“ pohledem obvatelstva.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Tombik, iwetax, Deli před 5145 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
dudu

Ano, říkáte správně, že se dříve běžně doma rodilo, ale také umíralo. Zuby také dříve trhával místní kovář. Vykopejme jámy a pojďme společně chytat mamuty. Bude sranda.
Promiňte, ale nemohu jinak jako otec dvou dětí reagovat.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
afro.minerva

Já to považuju za čistou nezodpovědnost a hazard se životem matky i dítěte. Jak může být vůbec nějaká ženská tak nezodpovědná, že nevyhledá při porodu lékařskou péči. Rodila jsem v porodnici a žádný stres jsem z toho neměla. Já bych tu ženskou, která by rodila doma a dítě potom zemřelo nebo mělo doživotní problémy, obvinila ze zanedbání péče, ublížení na zdraví a možná i z vraždy. Nejvíc mě opravdu dojímají takové ty „ženy matky země“, co rodí málem za zdrávasů o matce země, tlukotu bubnu a manželovo vžívání se do fiktivního vnitřního zvířete. A pak jsou ještě pohřbít placentu. No, tu jsem teda vidět nepotřebovala.

Porod doma považuji za naprostý nesmysl. Od čeho máme porodnice? Pro parádu?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
fortin

SLOVO TATÍNKA

S návrhem, že bychom mohli zvážit domácí porod, přišla Monika a já jsem o tom nechtěl zprvu ani slyšet. Tím spíš, že šlo o první porod. Vybavily se mi nejrůznější hrůzostrašné historky a řeči o nezodpovědnosti a zbytečném riziku a podobné představy.

Porod jsem si navíc neuměl moc představit, natožpak porod doma. Zlom přišel ve chvíli, kdy jsem se o to téma začal pořádně zajímat. Dozvěděl jsem se více o praxi v českých porodnicích a ten opravdový bod obratu přišel asi poté, co jsem si přečetl knižní rozhovor Hovory s porodní bábou, naší budoucí porodní asistentkou Ivanou Königsmarkovou.

První setkání s ní mě v tom, že když všechno půjde dobře, budeme rodit doma, naprosto utvrdilo. Žádné aktivistické přesvědčování a odrazování od porodnic. Cílená diskuse o tom, jestli opravdu chceme to, co říkáme, a jasná podmínka porodní asistentky, vyskytne-li se jakákoli komplikace, jede se do nemocnice.

Jak se blížil den D, samozřejmě se má prvotní jistota trochu kolíbala v základech, ale naštěstí v nich zůstala. Porod doma v obýváku byl úžasný. Nikdo nám nic nepřikazoval, nikdo nás nijak neomezoval. Celou dobu jsme mohli být spolu, a když bylo potřeba, tak doslova tělo na tělo (sloužil jsem jako tvárná opěrka).

Ivana nám dodávala jistoty tím, že nás s klidným výrazem ve tváři zpovzdáli sledovala a v pravou chvíli, když bylo třeba pomoci Toníkovi s protlačením hlavičky a ramínek porodními cestami, se do věci vložila.

Pro mě byl nezapomenutelný pocit, když jsem přestřihl pupeční šňůru a držel svého malého synátora v náručí. Byl naprosto v klidu, neplakal, rozkoukával se po svém novém světě a já věděl, že od něj nikam nemusím a on nemusí nikam od nás, protože je doma, ve svém obýváku a nikdo nám ho ani na chvilku nebere.

-
Kdo hradí služby porodních asistentek?
Pokud je porodní asistentka zaměstnaná ve státním nebo soukromém zdravotnickém zařízení, je standardní péče, kterou poskytuje, hrazena z prostředků veřejného zdravotního pojištění (v rámci smlouvy, kterou má toto zařízení uzavřeno se zdravotní pojišťovnou). Pro Vás je tedy tzv. bezplatná či lépe řečeno bez přímé platby. Porodní asistentky s vlastní soukromou praxí však do systému veřejného zdravotního pojištění zatím nejsou prakticky zařazeny. Znamená to, že naprostou většinu jejich služeb si musíte hradit sama. Výjimkou je pouze návštěvní služba v těhotenství a v šestinedělí. Tuto péči jako jedinou může hradit zdravotní pojišťovna, pokud s ní má porodní asistentka na tento výkon uzavřenou smlouvu a pokud vám tento výkon indikuje lékař gynekolog-porodník.

Zdroj: http://zdravi­.idnes.cz/roz­hodla-jsem-se-rodit-doma-a-nelituji-dxm-/tehotenstvi.as­p?c=A090317_222709_te­hotenstvi_pet

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Nuk nuk

Ono to má svá pro a proti. Určitě je dobře, že taková možnost existuje, a pokud na to někdo má náturu, prostředí atd., proč ne. Nikdy by mě nenapadlo, někomu porod doma rozmlouvat.
Já osobně bych do toho ale nešla, přestože mám poměrně dobré předpoklady. Ačkoliv můj první porod proběhl naprosto spontánně a obě těhotenství (jsem v 7 měsíci) byla normální a celkem pohodová, i tak se v porodnici cítím tak nějak více pod kontrolou. Navíc v místě, kde bydlím bych asi neměla na porod ten správný klid a navíc mě celkem děsí představa, že porodím a sotva se vzpamatuju, půjdu uklízet a vařit. Ale tak, to jsou takové moje osobní pocity.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
iwetax

Porod doma určitě podporuji, rodilo se tak vždy. Také se hodně umíralo. Porod je přirozený proces. Občas je lékařský zásah nezbytný.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
panenka

Osobně nic proti tomu nemám aby se rodilo doma ale já osobně dávám raději přednost nemocnici.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
pejsáček

Porod doma neuznávám. Z vlastní zkušenosti – doma bych pošla, bez pomoci zdravotníků by se to v mém případě neobešlo a to jsem se na porod vyloženě těšila, neměla jsem z něj žádné trauma jako mnohé maminy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
HOMER

Tvůj názor je zajímavý a myslím že máš svým způsobem pravdu.
Objevily se tu různé další názory lidí,z nihž někteří připomínali takové nahněvané konzervativní aktivisty.Já bych jen dodal,že existují i alternativní porody třeba porod ve vodě ap.
Jestli chce někdo rodit doma tak má jistě možnost.
…Slyšel jsem např. historku o holce která těhotenství tajila(údajně na ní nebylo nic poznat),až do chvíle kdy porodila zdravé dítě doma na záchodě a její otec,který se zrovna vracel z práce odpadl ve dveřích :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
FOG

Kdyby prisly nejake komplikace,ztrata krve apod.,nevim,jak by „porodni baba“ mohla pomoci?
Sverte se odbornikum,i kdyz na ne nekdy nadavame.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
grifin

V dnešní době dost riziko,mě rodila moje
babička(sama porodní „bába“)POHODA,jak vyprávěla moje matka.Ale to už je dávno,rok
1937,tehdá byla populace,jaksi nějak otužilá,
jako kluk pamatuji,že Jen jeden ze třídy,měl
ALERGII(senou rýmu),to jsme vymetli,každý
kout psí boudu byli jako „rybičky“
Civilizace a úzkostná hygiena „přináší“ ovoce!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
vyneve

jistě, ne každý porod proběhne s problémama a pak paní, co doma porodila může psát samé pozitivní řeči.
ale zdravotnictví je dneska rozvinuté proto, že dokáže řešit téměř každou komplikaci..a že jich může během porodu nastat..i po porodu…i tesně před. je to jen u minima žen, ale může.
očkujeme se na hepatitídy…jaká je šance, že ji dostaneme? méně než procento… jaká je šance, že bude porod problémový? více jak jedno procento…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lorja

Já bych si rodit doma netroufla.Myslím,že záleží na každé ženě,jak se rozhodne.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Zdraví