Avatar uživatele
Registrovaný

Trénink a strava na hubnutí?

Ahoj :) Dokázal by mi někdo poradit s hubnutím a nabírání svalů. Nějaké užitečné stránky či kontakty na někoho kdo by byl ochotný pomoct. Čekám nějaké chytráky co napíšou proč nehledám na internetu. Odpověď zní snažil jsem se ale po cca 20 stránkách čtení toho jak mám chodit s kočárkem na procházky nebo že se mi tvoří celulitida jsem ztratil naději že na českém internetu něco pro muže najdu. Jinak dělám sport dost často minimálně 3x týdně někdy ale i 7x. Bohužel sport který nevede k hubnutí ale max k nabírání svalů spojeno se špatnými stravovacími návyky se neděje ani to. Proto bych ocenil pomoc v tom jak mám jíst a jak trénovat aby šel tuk dolů. Tvrdé dřiny se nebojím a jsem ochoten dřít 24/7 abych na jaře mohl začít rýsovat svaly :)

Odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

Ah, ten pocit, kdyz se na kazdych strankach dozvis neco jineho, znam. Podle me jedny z nejlepsich stranek jsou http://www.f-sport.cz/ nebo http://www.kulturistika.com/ .

Hubnuti x nabirani svalu, jednoducha poucka - hubne se v kuchyni, nabira se v posilovne. Zakladnim stavebnim kamenem je dostatecny pocet bilkovin. Ten se pohybuje od 1,2 - 2g / kg. Tedy 100 kilovy muz by mel denne prijmout 120-200g bilkovin v zavislosti na dennim vytizeni, treninku, prijmu jinych zivin.

Hubne se dietama (necekane), z nichz nejcastejsi jsou:
1) sacharidove vlny
2) klasicke snizeni poctu sacharidu

1) U teto diety jde o zrychleni metabolismu, a to takovym zpusobem, ze co urcity interval budes cyklovat navysujici-se sacharidy.
Priklady:
pondeli 50g, utery 100g, streda 150g, ctvrtek 200g, patek 250g, sobota 300g, nedele 350g, pondeli 50g atd...
pondeli 0g, utery 100g, streda 200g, ctvrtek 0g, atd...
Vysledky pri vlnach jsou rychle a vyrazne, je to klidne 10kg za mesic s dobrym treninkovym planem. Pozor si musi clovek dat na jojo efekt, ten prichazi defacto ihned pri navratu do "macburgeroveho" stylu zivota. Pokud clovek zustane u zdrave stravy, jojo efekt nehrozi.

2) Zde se tri dny ji minimalni pocet sacharidu, ctvrty den se ji 300-400g (aby melo telo sok).
Prvni tri dny se ji defacto jen maso (kureci, veprove, hovezi, kruti, ryby) a zelenina (okurky, rajcata, papriky - maji nejmensi pocet sacharidu), ctvrty den komplexni sacharidy (ryze, testoviny, vlocky), ovoce atd.

Poznamka - diety nejsou nic pro slabe povahy, je to peklo, hlad je velky, ale za vysledky to stoji. Staci jen vydrzet.


Neco k treninku
Trenink by nemel prekracovat hodinu a pul tezkeho posilovani!!! Po teto dobe zacne telo palit svaly, vice se unavovat a takovy trenink je kontraproduktivni. Muzou si to dovolit jen vrcholovi sportovci, kteri do sebe sypou kotle suplementu.
Existuji defacto dva typy treninku - splity a fullbody.
1) splity - zameruje se behem treninku na dve hlavni partie, ktere se maximalne procvici (tzn. prsa a biceps naplno, nohy a ramena naplno). Vyhodou je dobra tydenni regenerace. Nevyhodou mensi progress.

2) fullbody - behem hodiny se jedou tri partie, jedna hodne, dve "lehce" (s mensi vahou, vice serii). Zamereni je na nejvetsi partie - nohy, prsa, zada.

Dalsi trenink muze byt korte, ten je silove objemovy, pro zacatecnika naprosta sebevrazda, doporucuju az po minimalne roce pravidelneho cviceni.

Neco k suplementum - protein, protein a protein. Zaklad - jsou to bilkoviny, jelikoz dostatecny pocet bilkovin pres stravu nenaberes. Dale jsou ruzne nakopavace, creatiny - doporucuju zezacatku ne, pozdeji mozna. BCAA dobra vec, mnohdy ale zbytecna - funkci regenerace zastane protein.

A propo. Pokud ti nekdo nekdy bude tvrdit, ze existuje objemovy (velke vahy, malo serii) a rysovaci trenink (male vahy, hodne serii), tak ho v nicem neposlouchej, jelikoz o posilovani nic nevi. Rysuje se dietama, pricemz se jezdi stejne treninky, jako jindy.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Zdraví

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1605
Zlatý mosoj 1494
Zlatý marci1 1277
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 990
Zlatý gecco 737
Zlatý briketka10 714
Zlatý quentos 713
Zlatý iceT 565
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.