Avatar uživatele
Hornisse

Tlačítkové semafory – které tlačítko ovládá který semafor?

Ve velkých městech bývají celkem běžně přechody pro chodce s tlačítkovým semaforem předělené ostrůvkem. Typicky na tramvajových zastávkách ale přechod bývá rozdělen na několik semaforových úseků, každý ovládaný vlastním tlačítkem. V takovém případě se obvykle montují semaforové tlačítka z obou stran sloupu. A má otázka je, které tlačítko ovládá který semafor?

Logická úvaha vede k oběma řešením. Na krajích přechodu bývá tlačítko zády ke svému úseku, tím pádem by to tak mělo být i na ostrůvku. Na druhou stranu, na ostrůvku by bylo intuitivnější dát tlačítko čelem do svého úseku.
Zároveň je tu ještě třetí možnost. Takové přechody bývají na nejrušnějších křižovatkách, kde tlačítko bývá jen z psychologických důvodů (doopravdy světlo neovládá). Je možné, že se dvojité tlačítka montují pouze na místech, kde na stisknutí stejně nezáleží?

Není to žádná objevná otázka, nicméně už nad ní přemýšlím nějakou dobu a zjevně ani ostatní lidé si odpovědí nejsou jistí – běžně vídám preventivní mačkání obou tlačítek. Pokud si ale jste odpovědí jistí, napište jak a proč to tak je. Pokud nevíte, můžete napsat alespoň svou zkušenost.

Zajímavá 0 před 3512 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
cochee

Přijdu k přechodu, postavím se a koukám směrem, kterým chci přecházet a tisknu tlačítko, které se mi nabízí (otočené ke mě) – nikdy jsem to neviděl jinak.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
setapouch

Postav se k nějakému semaforu a stopni si, jak dlouho trvá naskočení zelené bez zmáčknutí tlačítka a jak se zmáčknutím. Asi to budeš muset zkusit někdy v noci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Rozlišil bych samostatné přechody a přechody na křižovatkách. U samostatných přechodů pokud je více tlačítek, tak mají IMHO každý jedinečnou funkci (např. zmáčknu jen ve směru od ostrůvku k chodníku, tak naskoči červená jen autům, tramvaj nemusí dostat stůj). U přechodů na křižovatkách nesouhlasím s jen psychologickými důvody a neovládáním – vždy mají tlačítka roli, ale nemují být na první pohled zřejmá (např. mohou jen ovlivnit rozvícení žlutého blikajícího panáčka pro auta odbočující do kolizního směru). Pokud by tlačitko nic neovlivnilo (např. pevný cyklus), tak se vůbec nemontuje …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

Hornisse,
ovládání je různé, dle druhu a nastavení.
Obecně, přijdete k tlačítku a tím směrem kam chcete jít stisknete. Počítač vyhodnotí a podle nastavení programu přepne Vaše světlo ve správný okamžik, kdy je to pro provoz křižovatky nejvhodnější. Příklad:
cyklus světel je dlouhý (pro celou křižovatku) třeba 2 minuty, to je když se rozsvítí někm zelená, tak to trvvá do dalšího opět 2 minuty. Pokud vy se stisknete včas, může se světlo rozsvítit během pár vteřin, přesně podle nastaveného kolotoče (výměny) světel, nebo budete čekat až doběhne cyklus.
Jsou i semafory, kde induční smyčka snímá vozidla, a pokud nic nejdede, rozsvítí světlo pro Vás ihned..
O jáké křižovatce píšete vy?
Dáte GPS?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Hornisse

setapouch: Děkuji za názor. Má to ale tu drobnou chybičku, že v noci bývají přechody pro chodce vypnuté. Ale už mě to taky napadlo a aktuálně mi to připadá jako nejlepší způsob jak to ověřit. Stále ale doufám, že se tu objeví někdo, kdo odpověď opravdu zná.

před 3512 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek