Avatar uživatele
Monyszek

Špatné číslo při dobití kreditu

Stala se mi taková věc.Včera mi přišla SMS s tím,že mi byl dobit kredit,ale jednalo se o omyl,prý jí manžel dobíjel kredit a spletl si číslo..tudíž kredit přišel mě..a dotyčná mi píše,že pokud jí kredit nedobiju do 18:15,tak ze mi nechá bloknout telefon a vyhleda si me policii..jak to řešit?Nehledě na to,že studuji a moc financi nemam.
Doplňuji:
Bedy:Kredit jsem neutratila..(den předtím mi přítel dobíjel kredit,stejnou částku)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3939 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Pokud ti někdo skutečně dobil kredit nedopatřením, je slušností dobití vrátit. Omezovat tě ale nějakými výhružkami, že ti nechá mobil bloknout, tebe nechá vyhledat policií a podobně, to nemůže. Nemám potuchy, kolik ono inkriminované dobití mělo činit, ale kvůli pětistovce by asi policie ani nehnula prstem.
Jedná se zde spíše o to, že člověk by si neměl nechávat peníze, věci a výhody, na které nemá právo. Pokud ti dobil mobil někdo cizí, měla bys bez odkladů částku vrátit. Jako studující máš rodiče. Když jim vysvětlíš, co se stalo, určitě ti rádi pomohou. Nezvykej si na neoprávněné výhody.
Pokud by sis s tím nevěděla rady, určitě ti poradí operátor.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Pepa88

Na hrubý pytel hrubá záplata. Já bych si, být Tebou, kredit nechal. (Tedy pokud jsi její hnusné chování sama nevyprovokovala.)

Kdyby paní zavolala, slušně řekla, že šlo o omyl a požádala o kompenzaci, tak je to jiná situace a člověk by musel být hyena, aby jí nevyšel vstříc. (I když podle té výmluvy, že „nemáš moc financí“ nemůžeme tady od stolu říci, zda jsi se k ní nechovala v telefonu hnusně Ty jako první. Přece jen, studenti si čas od času mobil nabijí, tudíž je to irelevantní výmluva…).

Protože jde o zanedbatelnou částku, nikdo to řešit nebude… Jde jen o tvou etiku, zda to vrátíš, nebo nevrátíš…

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?iceT Nahlásit


Avatar uživatele
iceT

Být tak slušná a kredit dobitím na správné číslo vrátit.Co se ti stane?Ty máš kredit dobitej aniž jsi to chtěla,a když kredit vrátíš tak je to jako by sis ho dobila sama.Nebo ty by sis kredit časem sama nedobila?
Mě se taky stalo,že jsem kredit dobila na špatné číslo,ale neoprávněný příjemce byl natolik čestný,že po telefonické domluvě ten kredit na správné číslo poslal.
Jistě že špatná soustředěnost při dobíjení je chybou kupujícího,ale ty na to právo si kredit nechat taky nemáš,to je jak kdybys našla pár set na zemi a nevrátila je,a dneska je to trestné,když najdeš a nevrátíš,ale od jaké částky nevím.Každopádně když vrátíš,bude to od tebe hezké.
Doplňuji:
Jo a nevím jak je to dneska,ale od dobití při zjištění chybného čísla to bylo kdysi tak,že na storno bylo asi deset nebo patnáct minut,jinak měl dobíjející smůlu, a oprátor s tím též nic nenadělá,to je chyba toho,kdo dobíjí,proto jsou ty slavné dobíjecí tikety,ten stačí jednou vyplnit a při dalším dobíjení jen šupnout pod čtečku.Taky jsou i dobíjecí terminály,v malých trafikách si číslo naťukáš sama a pokud uděláš chybu,je zde k tomu účelu i doklad a je jen na tobě zda počkáš na ověření,protože dobíjející si ten doklad musí zkontrolovat.Pokud to neudělá,jeho chyba,ale ani tak na ten kredit právo nemáš,imkdyby se k tobě chovali kdovíjak hnusně.Tobě kdyby se stalo něco podobného,taky bys o nápravu stála a dožadovala se jí.Nebo snad ne?

Upravil/a: iceT

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Marast

Řekl bych, že je to jen na tobě. Když takhle vyhrožují, nic bych jim nedával.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Bedy

Ničeho se nebojte, zvlášť, pokud jste ten kredit neutratila.
Ten pán, co si spletl číslo, tak musí do hodin do dobití kontaktovat operátora – u O2 zavolat na číslo 800 33 00 76. Jinak operátorovi zavolejte Vy a dohodněte se tam.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
postcd

Pokud tě to trápí tak si zavolej na bezplatnou linku telefonního operátora a požádej o převod peněz na jiné číslo že došlo k omylu nebo jak postupovat..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Ověř si, že Ti kredit opravdu přišel a pak se s ní dohodni a pošli. Bacha, mám pocit, že jsou i lidé, kteří z „posílání kreditu“ mají i živnost.

Částka, kterou pravděpodobně bylo dobito je sice nízká, trestný čin to pravděpodobně nebude, ale policie se do toho zapojit může. Zrovna tak je možné to řešit soudně. Obě cesty znamenají jít tak trochu s kanónem na vrabce, ale je možné, že se do toho někdo pustí.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek