Smlouva a mateřská dovolená

Krásný den.Mám půlroční smlouvu s automatickým prodloužením na 2 roky.Půlroční smlouva mně končí za 3 týdny.Myslím si,že jsem těhotná,ale ještě jsem nebyla u lékaře.Kdybych šla ted´hned k lékaři a ten mně řekl,že mám rizikové těhotenství a měla jsem neschopenku,jak to bude s mateřskou a nemocenskou,kdo mně ji bude platit.
Kdybych nešla k lékaři a šla až za měsíc,bude mě platit zaměstnavatel nemocenskou a mateřskou?pracuji pod agenturou.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Odpovědi:

Bronzový

Nevím, co je pracovat pod agenturou. Na tuto otázku se zde odpovídalo již mnohokrát, zapátrejte v otázkách.

Zlatý

Přestože vámi zmiňovaný ´nepřímý´ pracovní poměr přes personální agenturu (To Jambalaya: např. http://oramon.webnode.cz/… má řadu nevýhod..., tak téma "pracovní neschopnost" je řešeno úplně stejně jako v ´přímém´ tedy běžném zaměstnaneckém poměru.

Tzn. že agentura=váš zaměstnavatel vám bude proplácet náhradu nemocenských dávek za všechny dny, které byly rozpisem prac.směn naplánovány jako vaše pracovní dny (avšak pouze 4.-14. kalendářní den nemoci). Od 15.kalendářního dne budete dostávat od OSSZ nemocenské dávky za každý kalendářní den nemoci.

Mateřskou pak budete dostávat úplně stejným stylem jako zaměstnankyně v běžných prac.poměrech a protože mateřská je placená ze ´státních´ peněz, je agentuře úplně jedno, že budete stále jejím zaměstnancem.

Pokud by vám agentura pracovní poměr po zmiňovaním půlroce neprodloužila, tak pak by bylo potřebné, abyste případně ´onemocněla´ nejpozději do 8 dní po skončení prac.poměru a opět budete pod ´nemocenskými dávkami´ s malým rozdílem, že za prvních 14 dní nemoci neobdržíte žádný peníz, ale od 15.dne už to bude úplně stejné jako v předchozím případě.

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Zajímavé otázky v kategorii Právo a zákony

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Právo a zákony