Avatar uživatele
bolak

Proč u nás běžně nejezdí dvoupatrové autobusy jako v Londýně?

A proč je většina vlaků u nás jednopodlažní? Vyplatí se ty dvoupodlažní nebo nevyplatí, a je pro ČD lepší, dát dvakrát tolik vagonů za sebe?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, Hlada před 2622 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Obě varianty mají své výhody a nevýhody. Pro dvoupatrové autobusy MHD nemáme u nás uzpůsobenou výstavbu. U vlaků jsuo zase trochu jiné problémy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
lukas.zmizik

U nás je maximální povolená výška vozidla 4m. Ve velké Británii je to víc. Dle toho je přizpůsobená i infrastruktura kolem silnic. 4m je málo na to, aby bylo vozidlo pro cestující „komfortní“ v obou patrech. U nás sice jezdí patrové busy, ale ty jsou nižší a dospělý člověk, pokud to není zrovna nějaký krtek, musí být shrbený. Patrové busy pro mhd v Británii jsou vyšší. Z toho vyplývá i nepraktičnost – bus by musel jezdit pouze po takové trase, kam by podjel skrze podjezd anebo tam, kde by mu nepřekážel snižený profil trolejového vedení. U nás máme pro větší kapacitu autobusy o délce 15m anebo kloubové autobusy – které zase uvidíte v Británii minimálně.

Upravil/a: lukas.zmizik

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek