Avatar uživatele
Bronzový

Proč se problémy (třeba ve školách nebo i jinde) řeší tresty místo toho, aby se našel důvod problému?

Jako příklad tedy uvedu školu.
Žáci při hodině nedávají pozor, povídají si, kreslí si, pokřikují na sebe a když už někdo učitele chce poslouchat stejně nic neslyší. Učitelé žákům domlouvají, řvou, dávají poznámky, volají rodičům, dávají důtky. To ale stejně nepomáhá. Domácí úkol donese, řekněme 5 žáků z 25ti. Učitelé zase domlouvají, řvou, dávají poznámky, volají rodičům, dávají důtky.
Otázka zní: Proč se škola nebo celé školství nezamyslí, proč chybí kázeň? Chápu, že dnes nemůžou děti bít, protože si rodiče přijdou stěžovat (kdyby to bylo povolené) ale někteří učitelé se ani nesnaží výuku zpestřit. Děti sedí zavření v budově, ve tvrdých lavicích ( mě někdy už bolí zadek), do školy nosí aktovky a ty váží třeba 6 kilo, učí se např. rozmnožování rostlin, které nikdy v životě nevyužijí, píší dokud jim pomalu neupadne ruka, potom se z toho píše test, na který se stejně minimálně půlka třídy nenaučí a po testu i ta půlka všechno zapomene, protože se musí učit na 5 jiných testů, které se píši stejný týden. Potom ta půlka třídy dostane 5, 4 a opakuje se, že učitelé řvou atd. Neberte to jako nějakou extrémní kritiku.

Doplňuji:
Lidi, tak děkuju všem za odpovědi. Ovšem to se školou jsem dala jen jako příklad.
Jinak je pravda, že děti mají vychovávat především rodiče, ale je tu fakt, že ve škole předmět třeba, který má být výchova, není žádná výchova. Všichni si ji představují tak, že ji nějak odsedí popíšou pár řádků a je to. Proč rodiče tedy své děti nevychovávají ? Myslíte si, že jistou část výchovy by měla zastat i škola ?
U nás ve škole, to je tak, že má-li žák problémy při výchově, učitelé píšou rodičům, jenže o ni s tím evidentně nic nedělají. Mladá generace si asi už prostě zvykla na to, že může být drzá a tak...
iceT: já přece neříkám, že dřív to tak ve školách nebylo :)

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

V archiv uOdpovědí najdete několik podobných otázek na toto téma.
---

Z vaší otázky je vidět, že vina padá na naše školství a učitele. Není to tak jednoznačné,. Je pravda, že školství prochází různými reformami, ne vždy jsou ideální a. že stejně jako v jiných povoláních, nejsou všichni učitelé "zapáleni" pro svou práci. ˇNěkteré reformy opravdu vedou k tomu, že v cerlosvětovém měřítku vědomostí studentů jsem na posledních msítech . Ale důležité je, že musí chítít studenti.

"Učitel ti může otevřít dveře, ale vstoupit do nich musíš ty sám.“
--
Ale jak sama ke škole a vdzělání přistupujete.?

Nelíbí se vám, že se učíte rozmnožování rostlin, jiným se zdá zbytečný rozbor větný, pravopis - přece najdou na netu, chemie, fyzika atd. . To je problém váš, nikoliv školy a učitelů.. Přece jde o všestranné vzdělání, získání vědomostí. Nikdy nevíte, co budete potřebovat. Neznalost je nebezpečná. Je to vina školy, že chcete zůstat jistým způsobem "negramotou"? Navíc se učíte pro sebe ... Vědomosti mně nikdo nevezme...

Uvědomte si, že studenti dávají často učiteli najevo, že je to či ono nebaví.. Učitlel musí pak sledovat unuděné obličeje nevychovaných dětí, které probíraná látka absolutně nezajímá. Studenti rovněž neznávájí autrotiu, slušnost, umění naslouchat, nemají respekt.

Začnu v mateřské škole. Dítě, které do ní nastoupí, si neumí zapnout knoflíky, rozlišit levou a pravou botu, neumí jíst příborem, nemyje si ruce po použití WC atd. Nepodělí se s kamarádem o hračku atd. Čí je to vina? I to za může škola?.

Rodiče se domnivají, že ano, mají často za to, že jejich děti jsou nejchytřejší a nejhodnější pod sluncem. . To se táhne jako červená nit i na základní školu.
A když jso uděti náhodou hyperaktivní, nemají o vzdělání zájem,, chyba je vždy na straně učitele....

"Účelem vzdělání není zaplnit mysl, ale otevřít ji. Čím více poznatků si osvojíme, tím víc si uvědomíme, co ještě neznáme."

Proto chci něco znát, rozšiřovat si své vědomosti inejen ve škole, ale i mimo ni.
--
Změní se vztah žák x učitel? Budou učitelé inspirovat děti k tomu, aby měly větší zájem o vzdělání a uvědomily si, že je to součástí jejich života a že je uspokojuje?

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Kázeň chybí z toho důvodu,že si učitel vůči žákovi není schopen sjednat autoritu.A proč to tak je?Protože to co si dovolí ve škole vůči dospělému mu prochází i doma,protože rodiče na svoje potomky nemají čas.
Stěžuješ si,že sedíte ve tvrdých lavicích-myslíš že starší generace měla snad měla polstrované lenošky?
...že jste zavření v budově,my taky byli zavření v budově,mívali jsme i odpolední vyučování,chodili jsme do školy o pracovních sobotách,bývala branná cvičení,pochoďáky.Dnešní žáci mají místo 10 měsíců povinné školní docházky tak osm a půl měsíce,protože když sečteš všechny svátky,jarní a vánoční prázdniny a pololetní prázdniny a všechna volna ze svátků vyplývající,tak je to mnohem kratší doba než deset měsíců.
A proč se učitel nesnaží výuku zpestřit?No zřejmě rezignoval na cokoli,protože ten zájem taky musí žáci projevit,ale vzhledem k tomu jak píšeš,že žáci nedávají pozor a všelijak hodinu narušují,se nedivím,že učitel ten zájem nemá.Proč taky.
Mojí třídní a jakémukoliv učiteli stačilo jen zvýšit hlas,ani nemusel začít řvát a byl klid.Protože učitel kdysi míval respekt žáků a ani se o něj nemusel ze svého titulu zasloužit,ten respekt a autorita už jen vyplývala z jeho profese.


Avatar uživatele
Zlatý

Naše školství potřebuje reformu, chybí mu ale osobnost, která by byla podporována tuto reformu provést.

Když nějaký ministr navrhne změnu, hned je spousta lidí proti a nevede se diskuze věcná, vede se jen diskuze politická.

A bude hůř:-((( Každou chvíli chce tady nějaký středoškolák spočítat úplně jednoduchý příklad pro ZŠ:-(((

Náš mladý chodí na střední, pořád se nic neučí, prý jsou pořád popředu, má sice dobré známky, ale podle mě nic neumí .-(((


Avatar uživatele
Bronzový

Protože je něco shnilého ve školství českém...
Od Marie Terezie se kromě tělesných trestů mnoho nezměnilo.
Žáci se na všech typech škol učí všechno a nic.
Doba je agresivní, sobecká, netolerantní, neuznávají se u nás žádné autority a mnohdy chybí zcela.
Zapomnělo se na J. A. Komenského - školu hrou neznají už ani něktěří prvňáčci.


Avatar uživatele
Bronzový

Dáváš jednu otázku, a několik podotázek, ale odpovědí, nebo důvodů bude více.
Dříve mezi VIP patřili farář, učitel, starosta, dnes patří učitel podle mínění okolí na spodní stupně žebříčku. Na prvním místě je nějaký manager v obleku, který vyřizuje několik telefonátů z různých mobilů a je neustále v pohybu, hodnotí se jeho konto a ne schopnosti. Často jde přes mrtvoly.
Učitel - změnily se jeho práva a povinnosti. Nesmí nikoho trestat, dát facku, žáci si dělají co chtějí, nemají autoritu, úctu k učiteli a učitel to cítí. Navíc jsou školy závislé na sponzorských darech a příspěvcích, takže syn podnikatele jako žák má jiný vztah k učiteli než dítě zaměstnaných rodičů. Některý učitel si nemůže z platu dovolit koupit nějaké věci, které nosí do školy žáci - tablet, mobil , smartphone a pod. To taky není dobrá vizitka pro školu. Žáci žijí v domění, že všechny informace jsou dosažitelné díky internetu, odsedí si výuku a nějak tu školu projdou, učitel se také smíří s tím, že je lepší dát dostatečnou, než nechat někoho propadnout a mít zbytečně nervy. Toto nemůže změnit učitel, záleží na osnovách, na zlepšení vztahu žáci verzus škola. Tedy chtělo by to nějaký radikální zásah z horních míst. Samozřejmě pozitivní.


Avatar uživatele
Pokročilý

Souhlasím s Tebou, ale příčina je bohužel jednoduchá a vyřešit by šla jedině "přeprogramováním" lidstva: Je to jednodušší
Svět je holt takový a když někdo vidí problém, který ostatní ne, nestačí mu kolikrát nic jiného, než problém ignorovat :/


Avatar uživatele
Zlatý

No tak já bych neřekl, že mně ve škole bili !! To co ale popisuješ si ve škole nedovolil ani ten největší grázl, kterej kouřil, ale za školou, chlastal, ale nikdy ho učitel neviděl, třikrát propadl, ale k učiteli byl slušný !!!!!
Včíl mudruj, kde je vina.


Avatar uživatele
Registrovaný

Všichni zde ti už zodpověděli takže to já zodpovídat nemusím :D jen ti řeknu k tomu co si napsal ,,učí se např. rozmnožování rostlin, které nikdy v životě nevyužijí, píší dokud jim pomalu neupadne ruka.'' Učit se to musíš, protože ve tvé třídě (pokud si na základce) jsou spolužáci, kteří mají cíl dostat se na gympl kde toto budou potřebovat a gympl je všeobecný takže se musíš na něm učit všechno a učitel nemuže tu menší skupinu o 3 možná i více lidech vyučovat po škole (na co by si kazil den aby mohl strávit hodinu možná i 2 s děckama které ani nejsou jeho a plat za to taky nedostane a navíc musí ještě opravovat sešity, testy a dopisovat známky a bůh ví co ještě...). K tomu velkému zápisu... na to se vykašli jak sama říkáš ty to potřebovat nebudeš (aspoň taková kvanta toho) piš si jen co je důležité,protože ze 2-ou a více stránkového zápisu budeš potřebovat třeba pouze jen půlku možná i míň.
K tomu co napsal Kelt... Ano učitelé dříve byli autoritou důležitými lidmi kdysi před 15 lety ale kdysi také uměli učit...
Dnešní mladí učitelé si myslí, že když přijdou do hodiny a odvykladají učivo (Např.: z fyziky, dějepisu, chemie), které našli 5 minut před zvoněním na wikipedii tak, že děti něco naučí a pak jsou tu ty špatné známky (vím to taky máme učitele, který něco odvykládá ukáže nám 15-ti snímkovou prezentaci o ničem a pak očekává, že když nám zadá v písemce vzorec o kterém jsme si řekla sotva 1x tak že to budou samé jedničky a pak ať se nediví, že ho všichni ignorujou...


Avatar uživatele
Zlatý

protože problém se hledáním důvodů rozrůstá ..kdežto trestem se problém utne :o


Avatar uživatele
Bronzový

Dřív to nebylo ani horší ani lepší. Jasně, v něčem to bylo lepší dřív a v něčem zase horší než je tomu dnes a naopak, takže ve výsledku se to v podstatě anuluje, dokonce bych spíše řekl, že podmínky pro žáky jsou dnes ještě horší, jen v jiném slova smyslu.

Proč se ve školách učí nevyužitelné věci se asi nikdy nikdo nedoví, prostě to tak je a než aby s tím někdo něco dělal tak se to radši bude udržovat dál. Tím nemyslím na ZŠ, tam chápu, že většina lidí nemá jasné představy o dalším studiu a je dobré udělat základy ve více směrech (ale od 8. třídy bych nechal možnost výběru povinných předmětů na žácích a jejich rodičích, třeba buď dějepis nebo zeměpis apod. matika, čeština a další základní by zůstaly všem) ale na SŠ, kde už má člověk obor vybraný a dokonce může přestoupit i na jiný?? Jaký má proboha smysl udržovat předměty zcela nesouvisející se zvoleným studijním oborem a tím pádem ubírající hodiny výuky předmětům užitečným? Např. takový dějepis na technických školách? A chemie? O zeměpise, tělocviku a dalších snad radši ani nemluvě...
Na SŠ už nastupují téměř dospělí lidé a měli by se umět sami rozhodnout co dělat, když je zvolený obor nebaví - např. zjistí-li, že ho baví dějepis, tak se učit dějepis ve svém volném čase a později přestoupit - tím by se daly získat desítky hodin měsíčně pro praktické hodiny, třeba praxe, kterých je na většině středních škol zoufale málo (např. my máme až od třetího ročníku...).

da ny, nejen v českém, tohle je Evropský ne-li globální problém. U nás se na takové degradaci školství podílejí především pijavice jako je EU (její neustálé vměšování do institucí cizích států a nesmyslná nařízení která neberou ohled na tuzemskou situaci, historii a mentalitu), neméně tak ministři, kteří mnohdy vůbec nerozumí školství a zajímá je jen a pouze ekonomika a evropské fondy, firmy jako je SCIO, které očividně dávají možnost si studia doslova zaplatit, pokud na to máte (všechny náhledy testů a učební materiály si musíte koupit a to rozhodně ne levně - až 800,-)... a konečně samotné školy, učitelé a ředitelé, kterým je tohle všechno putna, jdou si za výdělkem a prestiží, nesnaží se na výuce nic zlepšit ani změnit, tvrdošíjně odmítají nové technologie a možnosti výuky a celkově se drží zastaralých metod výuky, vyžívají se ve svých nadřazených pozicích, ani je nenapadne výuku zpestřit a vůbec berou školu jako podnik, ve kterém ten kdo neumí letí na dlažbu ( Teď mluvím o SŠ a rozhodně NE O VŠECH!, je tu spousta dobrých škol, učitelů a ředitelů a právě ti by se měli sami zasadit o to, aby ti špatní pokud možno vymizeli).

Ano, dnešní doba působí a vychovává často demotivovanou či špatně motivovanou mládež a je to problém ale problémům se má čelit! Calimë tak tragicky bych to určitě nebral, řešení se nabízí, jen se o něj skoro nikdo nepokouší. Nás by zachránila především nová vlna mladých učitelů (nalákat ty, kteří na to mají předpoklady na studia pedagogiky), zvýšení platů a na VŠ pedagogických dát více praxe a uplatňovat mnohem více psychologie aby dokázali nejen odvykládat látku ale také pochopit a motivovat i ty nejzatvrzelejší žáky a dokázali správně jednat s pomalejšími studenty. TO je ten problém a je velmi, velmi smutné, že ti mladí učitelé, kteří se věci správně chopí nakonec končí nejhůře (staří ředitelé je kvůli jejich inovativním metodám neradi vidí, neradi přijímají a učitelský kolektiv často starších pánů a dam je div že nešikanuje za to, že se ke studentům nechovají jak k cikánům na výkopu).

Tak věc vidím já jako student a bratr budoucího učitele.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Kultura a společnost

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Kultura a společnost

Zlatý annas 3361
Zlatý Drap 1793
Zlatý led 1450
Zlatý hanulka11 1277
Zlatý quentos 1114
Zlatý marci1 1079
Zlatý vagra 799
Zlatý mosoj 798
Zlatý gecco 714
Zlatý iceT 653

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.