Avatar uživatele
cislo1

Proč se o zavzdušnění pořád mluví jen v souvislosti s dieselama a s benzínama ne?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4287 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ar

Se zavzdušněním palivové soustavy u dieselů a jejím odzvdušněním je problém hlavně u starších kmůrkových dieselů, které mají jen rotační čerpadlo. Když v čerpadle není nafta, není schopné si nasát naftu z nádrže a když jde nasucho může se zadřít (naftou je zároveň mazáno), proto je potřeba soustavu odvzdušnit.
U benzínových motorů je tomu jinak, dříve se používala mechanická benzínová pumpa (s membránou) a ta si dokázala benzín nasát a natlačit do karburátoru, proto se říkalo že je potřeba karburátor „zalít“ (benzínem se navíc nic nemaže). U dnešních motorů jak benzínových tak i dieselových je to jednodušší, oboje používají elektrické podávací čerpadlo, které palivo natlačí. V podstatě by se dnes nemusel odvzdušňovat ani diesel, protože tam taky to čerpadlo naftu natlačí, ale protože je nafta zároveň jako mazivo pro vysokotlaké čerpadlo, je dobré, když dojde nafta soustavu odvzdušnit, aby se čerpadlo nepřidřelo. Je pravda, že dost lidí to dnes nedělá, ale to je jiná kapitola.
To se u benzíňáku nemůže stát proto se benziňák neodvzdušňuje, on tam ani není žádný odvzdušňovací šroub. Tam se prostě dříve benzín napumpoval, dnes se otočí klíčkem a počká až čerpadlo natlačí benzín a natlakuje.

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce
Avatar uživatele
cislo1

Pokud vím, tak paliváč se u dieselu musí při výměně dolít naftou až po okraj kvůli tomu zavzdušnění. Tohle jsem u benzínu ještě nezažil, respektive nikdy nemusel dělat.

před 4287 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek