Avatar uživatele
piskott

proč se na přejezdech (vlaku) nezavírají zavory hned jak začnou blikat světla?

pak by nebylo možná tak hodně dopravních nehod

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3659 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
honza19hk

když jede třeba kamion a začnou blikat světla,padající závory by ho bu´d uvěznily nebo by se poničily. Časová rezerva je odstatečná na to aby auta stačila z přejezdu odjet a pak se spustí závory.Asi by se ti moc nelíbilo kdyby tě závory uvěznily přímo v kolejišti.Proto nejdřív blikají světla a závory jdou pár sekund poté.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

A proč tam řidiči vjíždí když nemají ?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kelt

Pokud si pamatuji z vyhlášky, musí jet řidič přes přejezd 30 m rychlostí 30, nebo 50 m 50 km rychlostí, když blikají světla. A že se blíží k přejezdu pozná podle směrových desek, tak by měl podle toho přizpůsobit rychlost. Jakmile začne blikat červaná, nemá co vjíždět na přejezd, závory nezávory. Mnohdy tak reagují chodci a skóre chodci – vlak je stále v neprospěch chodců.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

ano, je to kvůli časové rezervě – a jak už bylo řečeno – pokud bikají světla, nesmí se na přejezd vjet …

u větších přejezdu se ale občas stává, že závory se zvedají a auto se rozjede přesto, že světla stále blikají – jenže ony blikat nepřestanou a závory se znovu spustí dolů (to znamená, že první vlak zmizne a druhý to vychytá tak, že dojede k čidlu v době kdy se akorát závory zvedaly) … a to je potom velmi nebezpečné…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
daddy

Zabezpečováci tomu říkají předzváněcí doba. Je to logicky proto, aby šraňky ,,nespadly někomu na hlavu". (Mimochodem, stejně fungovaly i ručně stahované závory – nejdřív se hýbaly řetězy, jenom to cinkalo , a najednou bác, šly šraňky dolů. To vše na dva dráty).
Co uvěznění v kolejišti se týče, závory jsou uloženy tak, že se snadno otočí, případně ulomí, takže když někdo vjede přes zákaz na přejezd, vždy z něj ještě může odjet (je li dost rychlý, některé přejezdy shazují závory pár desítek metrů před vlakem).
A dopravní nehody? Určitě je nezpůsobují červené blikačky…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek