Avatar uživatele
mosoj

Proč se lže ve všem a všude?

https://www.no­vinky.cz/zahra­nicni/418489-hladina-oxidu-uhliciteho-prekrocila-dlouhodoby-rekord-a-jen-tak-neklesne.html

Tento trend je vědcům známý již mnoho let. Prostě opravdu je pozdě ? Opravdu myslíte, že nás zachrání do 15 let úplný zákaz automobilů na klasický pohon ?

Upravil/a: annas

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, briketka10 před 2738 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Je pravda, že nejen vědci, ale i naše ministerstvo životního prostředí si uvědomuje, že kvalita ovzduší dlouhodobě nesplňuje požadavky , které se týkají ochrany zdraví lidí a ekosystémů a vyvolávají v zatížených oblastech významná zdravotní rizika. Proto vypracovala strategii k zlepšení kvality ovzduší do roku 2020.
http://www.mzp­.cz/cz/kvalita_ov­zdusi_strategi­e_2020

Kdo zajistí, že nejde jen o slova na papíře, ale že strategie něco změní. Začnou lidé chodit víc pěšky, využívat městskou dopravu , nebo nosit masky? Podřezali jsme si pod sebou nejen větev … za všechno se platí


Pro zajímavost ještě další skutečnost, která se týká zamořeného ovzduší a způsobuje i jiné problémy

Všichni víme, že chrápání nejen ruší spolubydlící, ale je i nebezpečné, dokonce . může po čase v způsobit i závažné zdravotní problémy.

"Norští vědci zjistili, že může za chrápání vedle obezity i život ve velkoměstě, v centru rušných ulic, kde je vyšší koncentrace výfukových plynů. Zplodiny z exhalátů totiž zvyšují riziko chrápání několikanásobně.

Na myšlenku, že toxiny z dopravy mohou souviset s chrápáním, přivedla odborníky z Bergenské univerzity studie, která potvrdila, že lidé vystavení kouři z cigaret, pasivní kuřáci chrápou mnohem častěji. Není bez zajímavosti zjištění, že spaní mužů v ložnici poblíž dálnic a rušných ulic u nich zvyšuje riziko chrápání více než u něžného pohlaví. U žen vdechování exhalátů během noci spíš vede k ospalosti během dne."
http://www.spi­rit.cz/index.php/za­jimavosti/16691-mohou-auta-za-chrapani

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Proč myslíš, že ten článek ti lže? Ve skutečnosti se používání fosilního paliva v dopravě a výrobě podílí na zvyšování obsahu CO2 jen částečně. Samozřejmě, že elektroauta, které mají výfuk v elektrárně, to nezachrání. Podle mého názoru můžou zvrátit trend jedině dvě věci: skutečně čistá energie z termonukleární fúze a taky obnova zelených plic planety (třeba pralesů v Amazonii) a hlavně znovuoživení oceánů.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
klumprt

Jestli si někdo myslí, že situaci spasí tím, že ve Švédsku nebo Německu budou jezdit jenom elektromobily nabíjené z elektráren solárních, vodních nebo větrných, tak je trouba. Jaký vliv na globální koncentraci CO2 má asi Čína nebo Indie, kde stoupá životní úroveň stovek milionů lidí a kdejaký čičmunda si kupuje auto, které by u nás na způsobilo personálu stanice měření emisí posttraumatickou stresovou poruchu?
A jestli si někdo myslí, že bude úžasné, když se v Česku bude jezdit výhradně elektromobily nabíjenými z našich tepelných elektráren, tak je už dočista vylízán. Možná, když postavíme ještě jednu dvě jaderné elektrárny, taky by se dalo o tom uvažovat, ale považte jak dlouho tady trvá a kolik to stojí, než se tady v tom kocourkově něco postaví.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Na otázku „Prostě opravdu je pozdě ? Opravdu myslíte, že nás zachrání do 15 let úplný zákaz automobilů na klasický pohon ? je len jedna odpoveď: Nie.
15 rokov na prechod z automobilov na klasický pohon na pohon elektrický, biomasu, alebo alkohol, je príliš krátky. V tom prípade už dnes by automobilky museli prechádzať na nový druh pohonu a prestať vyrábať vozidlá na klasický pohon. Teoreticky by som daný zákaz považovala za 15 ročný termín na ukončenie výroby vozidiel klasického pohonu a prechod na nový typ vozidiel, ale nie za zákaz používania automobilov s klasickým pohonom. V hre sú miliardy až bilióny dolárov za prechod z jedného typu dopravy na iný typ a nie snaha o ekologiu a zdravie ľudstva. Nebuďme naivní… Humbug v hre o peniaze pod heslom: "Ide nám o ekologiu a zdravie“.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Omlouvám se, ale otázku bych trochu poupravil-
Proč WMO a média lžou ve všem a všude ?
A proč ten otázník je za mezerou?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dr.luha

Dojemná je akce „Zasaď strom“ a tím snížíš obsah CO2. Ale kdo ty vzrostlé stromy bude zakopávat kilometr pod zem, o tom se nikdo nezmiňuje. A největší prdel bude, až se uvolní ty miliardy tun metanu z tajícího permafrostu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Zakázat taková nebo maková auta nic neřeší, dokud budou lidé nuceni dopravovat se do práce, cestovat k zákazníkům, dopravovat suroviny do továren a zboží do obchodů. Nejprve by musely zaniknout dopravní potřeby, pak by mohla zaniknout doprava. Uměle způsobeným zánikem dopravy zanikne i civilizace.
Nejprve musí být vynalezeny jiné způsoby dopravy, pak auta zmizí sama. Naopak to nebude fungovat.
Individuální přepravní potřeby nelze vyřešit hromadnou dopravou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mosoj

Do roku 2030 odstavit všechna auta na benzín a naftu. Pane Keplere vy tomu věříte ? Pak je to jako s tou Antarktidou.

Jestli někdo neodpovídá na otázku tak jste nyní vy.

před 2738 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

K tomuto tématu jsem se nevyjadřoval, když tak v tom smyslu, že zavést elektroauta je nesmysl. Tak nevím, kdo tady má potíže se čtením, ostatně jak už mnohokrát, že?

před 2738 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek