Avatar uživatele

Proč nemají vlaky v metru aerodynamický tvar?

Odpor musí zvyšovat spotřebu a navíc jezdí v tunelu, takže odpor je značný.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Odpoveď byla označena jako užitečná
Avatar uživatele
Zlatý

Rozhovor v Hospodářských novinách na téma Budeme jezdit metrem bezpečně a pohodlně?

http://hn.ihned.cz/…

V článku je odpověď na otázku
-----
Ale nové vozy mají krásný aerodynamický tvar..

Už nejméně sto let je známo, že aerodynamický efekt, vyžadující úpravu čela dopravního prostředku, se začne uplatňovat při rychlostech nad 110 km/hod. A to pouze na povrchu, nikoliv v tubusu podzemní dráhy. Metro má však rychlostní limit 80 km/hod. Jakápak aerodynamická příď, "aby tam vzduch lépe klouzal", jak jsem četl v Bulletin Design Centru. Kdyby mi některý z mých studentů předložil takové zdůvodnění, dostane nekompromisní "konsilium abeundi" - doporučení, aby zanechal studia.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Doplním annas:
Aerodynamický tvar má smysl tam, kde má vzduch "kam uhnout". V tubusu, který je jen o chlup větší než vůz, nemá vzduch kudy vůz obtéct a proto i kdyby se konstruktéři na hlavu stavěli vůz metra před sebou ten vzduch musí tlačit. Jen se snad dělají pro vzduch nějaké přepouštěcí kanály před stanicí, aby ten vítr tolik neobtěžoval čekající cestující.

Možná by pro vůz mohl být v čele miskovitý tvar lepší než špička, nebo rovné čelo, aby se do toho sloupce vzduchu lépe opřel a nedělaly se oblasti vyššího tlaku vzduchu v místech kudy se bude snažit vzduch procpat kolem vozu...

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Věda

Zlatý annas 2736
Zlatý quentos 1320
Zlatý mosoj 1305
Zlatý Drap 964
Zlatý hanulka11 627
Zlatý led 604
Zlatý gecco 589
Zlatý marci1 538
Zlatý arygnoc 507
Zlatý Lamalam 487

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.