Avatar uživatele
Pokročilý

Proč mít dobré známky?

K čemu je dobré mít výborné známky na střední škole?
Já si vždycky řeknu, že danou látku nikdy v budoucím životě nepoužiju, takže se vlastně ani nemusím učit a v nejhorším případě se spokojím s 4 (dostatečná).
V oboru, ve kterém chci v budoucnu pracovat jsem velmi dobrý (podle známek), ale na ostatní předměty kašlu.

Jaké jsou ale benefity dobrých známek?
Doplňuji:
Ale proč například nevěnovat čas, který bych věnoval učení se chemie, učením se něčeho jiného, v čem se chci uplatnit?
Vím, že ve škole neříkají jenom pravdy...

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Stříbrný

Vždycky když jsme brali ( a + b ) ² = a² + 2ab + b² tak se někdo ze zadní lavice ozval a začal diskutovat s učitelkou, k čemu mu to vlastně po škole bude.

No samozřejmě že k ničemu, ale:
1) Jelikož každý středoškolák má právo po maturitě jít na vysokou školu, kde se od něj bude očekávat, že bude mít matematické myšlení rozvinuté a různé pojmy mu nebudou cizí.

2) Pokud je pro tebe všechno ostatní než to, co tě zajímá zbytečné, měl jsi jít na učební obor, tam bys měl místo teorie víc praxe a z teorie konkrétního oboru na kterém jsi by ses dověděl úplně stejné věci jako na střední.

3) Smyslem například rozkladu mnohočlenů na součin není učení se vzorečků nazpaměť ale rozvoj logického myšlení, které se poměrně slušně dá v reálnm životě uplatnit. Smyslem větného rozboru v pravidlech Českého pravopisu není biflování se nějakých pravidel, ale rozvoj citu pro jazyk jako takový. To se ti bude hodit, až budeš podepisovat nějakou smlouvu. Pak zjistíš, že Český jazyk je rozmanitý a něco jiného je opravdový smysl dané věty a něco jiného tvůj první dojem z těch slov.

No pokud ti tohle všechno příjde zbytečné, pak jsi opravdu měl jít na učební obor.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Ono to ani tak není o dobrých známkách, ale o vědomostech, které se ti uloží do paměti.Nikdy nevíš kdy takovou vědomost uplatníš.Nebo jsi neslyšel o vysokoškolském studentovi v pořadu TAXÍK, že nevěděl otázku za 500 Kč (největší žijící nelétavý pták) a vypadl ze soutěže?Jak se před celým národem ztrapnil.A to si ještě nechal napovídat.Určitě si také myslel při hodině přírodopisu, že to nikdy v životě nebude potřebovat a neučil se.
Za x let se také můžeš dostat do nějaké takové vědomostní soutěže a kvůli tomu, že jsi si tenkrát myslel, že to v životě neuplatníš, tak vypadneš v prvním kole na jednoduché otázce a přitom na složitějších otázkách (které jsi se učil) by jsi mohl vyhrát třeba milion.


Avatar uživatele
Bronzový

Já opravdu od srdce od základky nesnášel matematiku. Vůbec jsem jí nikdy nechápal. Na střední se téměř začalo stávat pravidlem, že jsem z ní dělal reparát. Ne, že bych nebyl schopnej se to naučit, ale opravdu mě to silně nebavilo, vlastně až hrůzu jsem z toho měl. A pak jsem začal programovat hry. A najednou jsem začal potřebovat věci jako těžiště trojúhelníku, výpočet hyperboly, paraboly a pak i bod v 3D prostoru. A tak jsem se začal učit. Sám. A pěkně nas*anej, že už jsem to mohl všechno umět.


Avatar uživatele

Benefit je spíš pro tebe, protože lepší známka značí o tom, jak zvládáš daný předmět. Čím víc víš, tím líp se uplatníš. Přemýšlel jsi už, co by jsi dělal, kdyby ti něco znemožnilo vykonávat tu práci co chceš vykonávat? já osobně se třeba nikdy nezajímal o historii, ale dnes vnímám historii úplně jinak a hlavně si uvědomíš, že tě ve škole učej spoustu keců, který nejsou třeba ani pravda :-)
Doplňuji:
To je na tobě, ve výsledku jde jen o ten papír a už nikdo tě nebude prudit za to, že máš čtyřky... ale určitě je dobré rozvýjet svůj mozek buďto vlastním studiem, nebo hraním her můžeš rozvýjet svůj mozek. záleží co a jak si vybereš :-) do dnešní doby nechápu, že třeba právo (to pokládám úplně za nejdůležitější předmět) se nevyučuje na základní škole, na učňáku, vyjmečně na střední a na výšce podle toho kam jdeš... pak to končí tak, že ti co znají právo tak využívaj lidi kteří ho neznají a ohání se tím, že neznalost neomlouvá.


Avatar uživatele

Hluboký omyl je, že si myslíš, že jde ignorovat předměty, které podle Tebe nebudeš v životě potřebovat. Je dost pracovních oborů, které po "sametové revoluci" naprosto pozbyly svůj význam. Nemůžeš tušit, kam se bude vývoj společnosti ubírat. Mozek se cvičí tím, že do něj ukládáš vědomosti. I kdyby Ti tedy převážná většina učiva nebyla "k ničemu" v životě, tak Ti poslouží jinak. Navíc ten, kdo se spokojuje se špatným prospěchem, spokojuje se s průměrností (nebo podprůměrností). Špatné známky by pro Tebe měly být výzvou a upozorněním, kde máš přidat a něco se sebou udělat.
A to poslední platí dvojnásob: něco se sebou udělej, závěry uvedené ve Tvé otázce nejsou správné. Naše školství je dobré a k americkému způsobu výuky jsme ještě nepřikročili. Nevím, jak to funguje v praxi dnes, ale dříve měl maturat s vyznamenáním hned při nástupu do zaměstnání vyšší plat (dělalo to 100 měsíčně, což bylo v průměru 10 %).


Avatar uživatele
Bronzový

K ničemu. Možná si zvedneš ego sobě a rodině. Chytrý člověk se místo zbytečného učení věnuje jiným aktivitám.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2417
Zlatý Drap 1489
Zlatý quentos 1219
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 567
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.