Avatar uživatele
Registrovaný

Proc kompresor na klimatizaci Audi A4 1.9 tdi nezapina.Plyn a eletrina OK.Kompresor nezapina

Odpovědi:

Avatar uživatele
Bronzový

Odpověď z TipCar.cz "Vážený pane,


Váš dotaz jsem zařadil s nadcházejícím létem, aby mohl pomoci dalším případným zájemcům.

V krátkosti si popíšeme z čeho se skládá a jak funguje klimatizace v autě:
Funkce:
Klimatizace využívá skupenského tepla a nízkého bodu varu vhodného média. Plynné médium je pomocí kompresoru stlačeno alespoň na takový tlak, aby po zchlazení v chladiči (kondenzátoru) na okolní teplotu zkapalnělo. Kapalné médium je pak skrze redukční ventil nastřikováno do výparníku, kde odebírá teplo proudícímu vzduchu do kabiny. Ve výparníku se mění skupenství média z kapalného na plynné. Plyn nasává kompresor a cyklus se tím uzavírá.

Základními prvky klimatizace tedy jsou kompresor, kondenzátor, redukční ventil a výparník. K nim je nutné přiřadit ještě provozní a bezpečnostní čidla teplot a tlaků, která zabraňují při určitých podmínkách chlazení spustit. Jde zejména o nízký tlak v soustavě, který je zapříčiněn únikem média nebo nízkou okolní teplotu, aby nedocházelo k zamrzání redukčního ventilu nebo výparníku.

Samotná regulace chlazení vychází z požadavku, který je zadáván v ovládání ventilace. Sice není zmíněno, zda jde o klimatizaci manuální (není regulována teplota vzduchu uvnitř vozu) nebo automatickou (interiér je vybaven čidly pro snímání teploty a na základě programu je řízena teplota a distribuce přiváděného vzduchu), avšak na samotnou realizaci připojování kompresoru to nemá vliv.

Vaše vozidlo je vybaveno elektromagnetickou spojkou, která připojuje kompresor v závislosti na požadavku posádky. U automatické klimatizace se připojování kompresoru řídí programem, zatímco u manuální je nutné stiskem tlačítka A/C aktivovat okruh, který řídí připojování kompresoru. Kompresor nepracuje trvale, ale v závislosti na tlaku v systému, který vychází z potřeby chlazení.

Pokud uvádíte, že jste nechal systém naplnit a vyměnit tlaková čidla, nasměroval bych Vás na kontrolu elektromagnetické spojky, respektive jejího vymezení vůlí, neboť připojováním dochází k otěru lamel. Při příliš velké vůli se stane, že spojkové kotouče na sebe „nedosáhnou“. Tomu by měla předcházet kontrola elektrických zařízení, že na spojku při aktivaci klimatizace přichází napětí. Posledním článkem, který je finančně nejnepříjemnější je porucha samotného kompresoru, která může být v zásadě dvojího typu. Buď je netěsný, takže médium ze systému unikne, což lze v servise zjistit nebo je zadřený, a to byste při připojení klimatizace asi nemohl nepostřehnout."

Zdroj: http://www.tipcar.cz/skoda-oct avia-i-radime-s-nefunkcni-klim atizaci-5306.html


Avatar uživatele
Bronzový

Přiznám, nečetl jsem celý příspěvek od gepíka a tak se budu třeba opakovat-
Těch příčin může být víc. Špatné čidlo, které hlásí nízký tlak media, vadná elektromagnetiská spojka, Vadná hlavní jednotka klimatizace.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý mosoj 624
Stříbrný cukrar 617
Zlatý Drap 572
Zlatý gecco 401
Stříbrný honza19hk 285
Zlatý venkovan 246
Bronzový kapitán 232
Zlatý Hlada 218
Zlatý hanulka11 200
Stříbrný brillant 199

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.