Avatar uživatele
Registrovaný

Proč jsou předměty jako je hudebka, výtvarka a tělocvik hodnoceen známkou?

Vždyt přeci každý neumí zpívat jako Karel Gott nebo malovat jako Picaso nebo běhat jako Zátopek - proč je to hodnoceno známkou? chápu když se někomu nechce malovat tohle a někomu tamto, ale když se někdo snaží a nejde mu to? tak co má dělat?má smůlu že? aspoň že máme novou učitelku na hv ta už pochopila že každý zpívat neumí a tak po nás zpěv nechce, ale ta minulá učitelka nám dávala i 4 za zpěv a ano já ji dostala, ale snažila jsem se ale prostě nezpívám jako slavík.

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Hele, pokud jde o český školský systém, tak slova ''proč?'' a ''k čemu?'' ti navždy uzavřou cestu k úspěchu ;)
Doplňuji:
Ještě pro uživatelku marci1,
pokud nebudeš ovládat látku (nesplňovat průměrné časy) na tělocviku, můžeš získat známku za snahu, to jo.
Ale pokud ti na matematice nebudou vycházet příklady v písemce, tak se u toho můžeš potit jak kůň a nepomůže ti to ani zbla ;)

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

Kdyby se to nehodnotilo tak by tam žáci ani nechodili. Z hudebky jsme byli hodnocený za vědomosti ne za zpěv, nikdo nás nenutil zpívat před třídou ale kdo byl Smetana, Bach a jak vypadá nota celá jsme museli vědět všichni. Podobně i výtvarka. Pokud jsi se aspoň trochu snažil a třeba i něco věděl o technice nebo historii bylo za jedna, pokud jsi něco zapomněl nebo jsi se na to vykašlal šlo to dolů. U tělocviku je to horší ten má limity co by zdravé dítě v daném věku mělo zvládnout. Vyšplhat, kotrmelec, uběhnout stovku, atd. A není to nic přehnaného. Bohužel většina tělocvikářů jsou magoři co si myslí, že jejich předmět je ten nejdůležitější na světě, a podle toho hodnotí :(


Avatar uživatele
Bronzový

Co se týče tělocviku, záleží na učitelce. Já jsem zažila na základní škole dva typy. Jedna nás hodnotila za to, že tam chodíme a snažíme se něco dělat a druhá to brala přesně podle osnov, za kolik musím uběhnout 1500 m, kolik dohodit krykeťákem, jak daleko skočit do dálky, za kolik sekund uběhnout 60 m a podle toho dělala průměry a známky, kravka.


Avatar uživatele
Zlatý

Ono to není tak jednoduché. Většina učitelů se jistě snaží hodnotit žáka nejen podle toho, jestli má na tyto předměty "talent nebo předpoklady", ale hlavně jestli se žák snaží a má zájem se něco naučit. Je to úplně stejné, jako když "není" na matematiku.


Avatar uživatele
Registrovaný

Tohle je problém, o kterém se hodně diskutuje a dle mého osobního názoru je známkovaní těchto předmětů naprosto nesmyslné...

Ano věci z HV a VV jako dějiny a teorie, o kterých by měl každý znát alespoň základy... budiž hodnotit známkou, ale hlavním cílem hudební, výtvarné a tělesné výchovy je rozvíjet u dítěte především cit a vztah k onomu oboru, stejně jak jsem se vyjádřila u předešlého dotazu směřovaného na tělesnou výchovu. Tím, že už dětí budeme tento cit rozvíjet, jim naučení se základů půjde samo. I když je třeba počítat s tím, že ne každému, to je jasné.

Já zbožňuju výtvarku, dokonce jsem z ní i maturovala. Na základce se mi ale stalo, že jsme ve výtvarce měli kreslit všichni naprosto stejné jablko, nesmělo se lišit barvou, velikostí ani tvarem... no připadala jsem si jak v geometrii, bohužel výsledek se učitelce bůhví proč nelíbil a dostala jsem za něj trojku... Je tohleto normální?!

Tím se dostávám k tomu, že to všechno opět závisí na učiteli... Jestli chodí do školy jen proto, aby si tam něco odvykládal, odškrtal a oznámkoval a pak měl klid a nebo jestli mu jde skutečně o to, aby v žácích něco POZITIVNÍHO zanechal a nemusí to být vědomosti...


Avatar uživatele
Bronzový

v HV ale zdaleka nejde jenom o zpívání. Známkování samotného zpěvu je samozřejmě problematické (já bych to moc nedoporučoval), nicméně platí (a teď to říkám jako odborník), zpívat se může naučit skoro každý. Problém je většinou v tom, že v rodinách se nezpívá, v mateřských školách se to dělá nekvalitně a na 1. stupni taky, takže výsledkem je pubertální bručoun přesvědčený o tom, že "to nejde", "nemá sluch" a podobné postoje, které situaci jenom komplikují. Kdybys s tím ale chtěla něco dělat, tak rozhodně není pozdě.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Vzdělání a práce

Zlatý annas 2418
Zlatý Drap 1489
Zlatý quentos 1219
Zlatý mosoj 643
Zlatý hanulka11 567
Zlatý gecco 564
Stříbrný ivzez 539
Zlatý led 528
Zlatý marci1 491
Zlatý Michal Kole 475

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.