Avatar uživatele
Pokročilý

Proč jsou lidé s rakovinou většinou bezvlasí?

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

"Léčba rakoviny některými cytostatiky, tzv. chemoterapií, a zářením, tedy radioterapií, může způsobit vypadávání vlasů.

Chemoterapie je léčba, která využívá léky se schopností ničit rakovinné buňky. Tyto látky napadají rakovinné buňky a narušují jejich růst.

Bohužel ale mohou napadnout i další buňky lidského těla včetně vlasových kořínků. To způsobí ztrátu vlasů, tzv. alopecii. Na rozdíl od rakovinných buněk se ale normální buňky po léčbě rychle obnoví, takže se nemusíte obávat, že vám vlasy, o které jste přišli v průběhu chemoterapie, po skončení léčby znovu nenarostou.

Před tím, než léčbu zahájíte, by si s vámi měl lékař promluvit o ztrátě vlasů i dalších možných vedlejších účincích léčby. atd."

http://www.ulekare.cz/…

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Pokročilý

Hemoterapie ničí rychle rostoucí buňky. Proto to zasáhne i tvorbu vlasů.


Avatar uživatele
Bronzový

Nesmysl. Lidé s rakovinou nemusejí být bez vlasů, vypadáváni vlasů způsobuje chemoterapie.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Zdraví

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Zdraví

Zlatý Drap 1641
Zlatý mosoj 1501
Zlatý marci1 1298
Zlatý hanulka11 1030
Zlatý annas 1016
Zlatý gecco 745
Zlatý briketka10 727
Zlatý quentos 722
Zlatý iceT 567
Zlatý arygnoc 499

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.