Avatar uživatele
Tom1

Problém s vyjadřováním

Zdravím,
píšu Vám ohledně toho, že u sebe nálezám stále přetrvající problém s vyjadřováním. Je mi už 17 let a tento problém mě stále trápí. Například, když chci něco říci, pořád přemýšlím, jak to řeknu, jak tu větu mám poskládat apod. Vždy se do toho nějakým způsobem zamotám, následně pak přemýšlím, zda jsem zvolil správné slovo apod. Někdy musím větu i opakovat, protože když něco řeknu následuje co? Cože? Já jsem ti nerozuměl… Dále např. o češtině, kdy mám něco přečíst tak mi ostatní nerozumějí nebo pořádně neslyšejí, a profesor mě vyzívá, abych mluvil více nahlas. To vše je doprovázeno trémou a stresem.
Jelikož studuji vcelku těžkou školu, tk mě to velmi trápí…
Prosím o radu :/

Zajímavá 0 před 3966 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
marci1

Zkuste co nejvíce mluvit s lidmi a číst ( nejen učebnice ). Počítačová komunikace nás tak trochu zbavuje vyjadřovacích schopností při mluvení. Při trémě se zhluboka nadechněte, říkejte si, vždyť to nic není, hlavní je zdraví a za chvíli mi to skončí ( třeba profesorovo zkoušení ). 🙂

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa88

Kdybychom byli ve středověku, poslal bych Tě za farářem – na to sloužili…
Dnes Tě (a ve vší úctě k Tobě) posílám za psychologem…

Existuje tisíc a jedna neziskovka, kam si stačí zavolat a domluvit si schůzku. Na individuálních nebo skupinových sezeních s Tebou psycholog tvé problémy probere a postupně Ti je pomůže překonat…
Absolutně z toho neměj strach, psycholog je filozof (to je rozdíl oproti psychiatrovi, to je lékař) a je to člověk, který je prostě dobrej ve vcítění se do ostatních a dobrej v mluvení, toť vše :)

Fakt, chceš-li překovat ten strach o kterém jsi hovořil, tohle je dobrý první krok.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Krepy

Nebudu Ti radit hlouposti jako je meditace apod. Být tebou, také by mě to asi hodně trápilo. Nestresuj se, neměj trému, mě doma říkají,: „Když nejde o život, jde o ho*no“.
Doplňuji: