Avatar uživatele
anonym

Přiznání daně z příjmu – odměna členů výborů v obecních zastupitelstvech.

Může někdo poradit, zda musím v přiznání Daně z příjmů FO ze závislé činnosti a z funkčních požitků také uvádět příjem, který dostávám za výkon funkce v komisi obecního zastupitelstva. Tento příjem vyplácí Obecní úřad a je už zdaněn. Pokud mám povinost tento příjem v daňovém přiznání uvádět, musí mi také Obecní úřad dát potvrzení o příjmech jako u každého jiného zaměstnavatele? Děkuji předem za jasné odpovědi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4815 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
atena

Jestli Vám byla srážena daň srážková , což předpokládám, ta je již konečná a proto si nevyžadujete u obecního úřadu potvrzení a tento příjem již nikde neuvádíte. Srážková daň se sráží v případě, že je příjem měsíčně do 5 tis. Kč a nepodepsal jste PROHLÁŠENÍ k dani ze závislé činnosti. Pracuji jako mzdová účetní na obecním úřadě. Mohla by být i varianta taková, že Váš příjem je nad 5 tis měsíčně, opět jste pro obec nepodepsal prohlášení, pak vám tato mzda byla zdaňována tzv. zálohovou daní 2O % a v tomto případě obec vystaví potvrzení, které si přiložíte k daňovému přiznání. To musíte podat, protože se podává v případě, jestli jste měl v průběhu roku příjem od dvou zaměstnavatelů současně. Jsem mzdovka na obecním úřadě, takže se můžete spolehnout.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek