Avatar uživatele
rady74

porucha počítače

Nejde mi rozjet XP,větrák se rozjede,ale jinak nic.Není tam třeba nějaká pojistka spálená?Můžu si to případně spravit sám?Je fakt,že děcka to vypínaly na tvrdo a ne přes start.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5204 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Retko

No pokud se ti nenacte ani zakladni obrazovka, tam kde treba mackas F11 pro vstup do BIOSu, nebo del, nebo F8, tak si myslim ze to bude hardwarovy problem. A je spis neco spaleneho. A pak bych nedoporucoval se v tom hrabat, pokud to ma jeste zaruku. Jinak skusit najit nejaky servis :)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ondarcz

Jsem amatér, ale sám jsem už něco málo fixnul. Úplně nejdříve bych zkontroloval kabeláž, vnější i vnitřní. Klidně vytahat a zase zapojit.

Servis je drahý, tak bych ho nechal až na konec. Větrák a nic, rozumím tomu, že se nerozsvítí obrazovka. Někde jsem četl, že nejčastější problém je zdroj. Zažil jsem případ, kdy byl spálený zdroj a přitom svítila LED na MotherBoardu. Pokud máte zdroj Eurocase, tak si klidně můžete koupit nový. Jestli není vypálený, tak určitě co nevidět bude ;o). To že je zdroj spálený bývá docela dobře vidět – na, nebo uvnitř.

Co systém? Určitě nenaběhl? Hardisk nevrčí? Pokud jen nesvítí monitor a nejsem si jist, tak bych po zapnutí kompu chvíli počkal a pak zkusil zmáčknout klávesu „okno“, šipku nahoru, šipku nahoru a enter. To by mělo být v XP vypnutí počítače přes start menu. Nebo pětkrát shift to zpustí funkci „jedním prstem“ a vydá to pípnutí z beeperu.

Pokud je kabeláž ok, systém naběhl, tak to bude grafická karta. Pokud nenaběhne ani systém, nesvítí monitor, tak to může být základní deska.

Selhání harddisku, poškozené systémové soubory by při bootování hodily na monitoru chybu. Pokud tedy nejde o kombinaci selhání grafárny a HDD…

CPU to na druhou stranu bývá málokdy. Procesor je prý dobře chráněn. Prý se ale může stát, že se počítač zapne, ale během zlomku vteřiny se zase vypne. To by ukazovalo na přehřátí.

Ohledně opravy. Na vašem místě bych se nabál, pokud detekujete problematickou součást, výměny zdroje, mechanik, pamětí, grafárny. Hlavně si pamatujte co jste odkud vytáhl. Já sám bych se třeba bál CPU a Motherboardu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
pitris

já tipuju, že to je buď monitorem (kablem – zkuste zapojit nějaký jiný monitor) nebo máte spálenou základní desku nebo odešel zdroj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
denimirl

muzou to delat jen 4 veci

  1. bud to dela ze mas vypalenou grafiku
  2. napeti je v hajzlu
  3. vymen hard disk
  4. nebo nahraj novej windows

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek