Avatar uživatele
DikyZaRadu

Pomůžete mi se stabilitou Windows 7?

Ze startu uvedu, že nejsem vůbec odborník na počítače.

Mám nově upgradnutý Win 7 a poslední dobou se mi často padá systém. Většinou se ani nezobrazí BSOD a PC se prostě vypne, ani se nerestartuje.

Sehnal jsem si Aidu64 na kontrolu systému a i když těm údajům moc nerozumím, tak při zátěžovém testu systému mi to udávalo teplotu CPU až max 117 stupun Celsia a průměr 95, což mi přišlo teda moc.

Nemůžu ani udělat Benchmark GPU, protože mi to napsalo: No OpenCL capable GPU device was found.
Předtím (reinstal) mi ta karta rozjela i náročnější hry, nyní při zapnutí onlinovky spadne po pár minutách systém.

Nevím jestli je to běžné, ale třeba větráček u grafiky se mi za norm. provozu netočí vubec, jen když spustím hru/video etc., jenže pak stejně spadne systém.

Nevím kde je chyba, dřív mi to nedělalo vůbec, systém byl spolehlivý, což se teď říct nedá.

Pomohlo by mi, pokud mi poradíte třeba jak vytvořit komplexní zprávu a stavu systému, z které byste vyyčetli více informací a já tak mohl postupovat dál ve zjišťování problému.

Díky za každou radu.

Zajímavá 0 před 3351 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
arygnoc

hodili by sa nejaké parametre hw (konfigurácia zostavy, prípadne značka a model nb)
zatiaľ skúste aktualizovať ovladače (drivers).

;-Q

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cochee

Ano, vypadá to, že se přehřívá CPU a jeho tepelná pojistka vypne PC. Vypadá to buď na vyschlou vrstvu teplovodivé pasty mezi procesorem a chladičem (jak je PC starý?) anebo na špatně nasazený chladič, špatně na procesor doléhá a přenos tepla nefunguje.

Grafickou kartou to nebude. To s tím větráčkem grafiky je docela možné, běh ventilátoru může být řízen na základě teploty grafického čipu, čip při zobrazování plochy a jiných obyčejných ne-3D aplikací je v podstatě studený, nepotřebuje chladit. To až při hře.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit


Diskuze k otázce