Avatar uživatele
Gray Trapper

Opravdu nesmíme při dokazování pravdivosti výroku vycházet z výroku, který chceme dokázat?

Ve škole jsem narazili na jeden příklad – Pro všechna x,y která naléži do R+, platí x/y + y/x je větší nebo rovno 2. Já jsem krátkými úpravami došel k výrazu (x-y)na druhou je větší nebo rovno 0, což je pravda a tím pádem platí předchozí výrok.

Učitelka mi ale řekla, že takhle nemůžu postupovat, protože když dokazuju nějáký výrok, tak musím vyjít z jiného výroku o kterém víme, že pravdivý a teprve pomocí něho dokázat zda je dokazovaný výrok pravdivý nebo ne. Takže ona to vzala akorát z opačného konce než já. Nejprve napsala (x-y)nadruhou je větší nebo rovno nule (což je pravdivý výrok) a pak úpravami došla k původnímu výroku (takže akorát postupovala opačně než já) a tím dokázala pravdivost výroku.

Je to opravdu tak ona říká? A pokud jo, tak proč? Proč nemůžu při důkazu vycházet z výroku, který dokazuji? Vždyť ve výsledku to vyjde na stejno, ne?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? kropitko, quentos, 1popelka1 před 4947 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Hudler

Má pravdu učitelka, protože ty nevíš, jestli ten výrok je pravdivý, i když je to zřejmé. Proto musíš vyjít z předpokladu, který je pravdivý. Tím, že to tvoje řešení napsala pozpátku to dokázala.
Je to impikace a z lži může vzniknout pravda.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Treba si v prvom prípade uvedomiť, že v škole sa učíte postupy pri výpočtoch, Pri jednoduchom príklade, ako bol tento, nebol problém výsledok. Ale, čo keď bude zadanie príkladu na niekoľko strán. Bez znalostí postupu bude nevypočítateľný.
Takže najprv sa treba naučiť základy a potom môžme vymýšľať nové poučky.
Priznám sa, že aj ja som bola taká. Ale neškôr som sa naučila, že bez pevných základov to nejde.
Pravdu dávam učiteľke.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek