Avatar uživatele
jana91

odstoupeni od kupni smlouvy – neplneni radne a vcas? (nakup koberce)

Ahoj, stehuji se do noveho bytu a dne 12.6. jsem v Brne objednala/zakoupila koberec (nejedna se o kusovy, delka je zastrihnuta na miru). Bylo mi receno, ze koberec je na pobocce ve Zline a bude do Brna privezen ve ctvrtek 18.6. Tento termin mi vyhovoval, proto jsem se jej rozhodla koupit. V kupni smlouve o datu plneni nic ale neni uvedeno. Nyni mi bylo receno, ze koberec bude dodan az 23.6. popripade az 30.6., a to uz budu mit nastehovany nabytek, takze vznikaji nemale komplikace. Chci tedy vedet, jake jsou me moznosti, jestli mam narok od smlouvy odstoupit nebo pozadovat slevu. Predem vsem dekuji za nazory a odpovedi.

Pokročilý
jana91
Svědka mám, kupovala jsem koberec s matčiným přítelem. K soudu bych to ale tahat nechtěla.) Prodávající nenabídl nic. Ještě dodám, že koberec už byl zaplacený a jelikož není v kupní smlouvě nic o dodání, nevztahuje se na tuto situaci náhodou „§ 2079“ Nového Ob.Zákoníku? „Neplyne-li ze smlouvy nebo zvyklostí něco jiného, jsou prodávající a kupující zavázáni splnit své povinnosti současně.“ Já plnila – zaplatila – ale koberec mi nebyl vydán. Pokud by byl dodán ještě toho 23.6. tak bych o něj zájem měla, ale pouze ze srážkou z ceny – o kolik bych si podle Vás měla říci? 30%? Moc děkuji za reakci.

Zajímavá 0 před 3227 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
gecco

Určitě můžeš požadovat slevu (případně úhradu škody vzniklé opožděním) i odstoupit od smlouvy – problémem je, jak prokážeš, že dodavatel nedodržel termín plnění, když není zmíněn ve smlouvě – máš, třeba, nějakého svědka jednání?
A dodavatel ti (zatím) nějakou kompenzaci nenabídnul?
Doplňuji:
Už při koupi (výběru, objednávce, placení…) jsi byla srozuměna s tím, že koberec není v místě, ale bude jej nutné dovézt a upravit, takže to „současné plnění“ neprojde.
😉
Já, na tvém místě, bych kontaktoval majitele (vedoucí/ho) prodejny s tím, že podle smlouvy (pokud máš svědka, není problém poukázat na to, že platí i ústní dohoda – třeba jako dodatek k té psané) a tedy měl být koberec dodán 18. 6. a nyní je již po termínu – takže jaké ti nabídne kompenzace a na slevě (či jiném) se domluvíte.
Pokud nenabídne nic (nebo ´málo´), připrav si písemné odstoupení od smlouvy (identifikace smluvních stran, definice předmětu smlouvy, důvody odstoupení, dvě paré – jedno si nech potvrdit) a na místě je vedoucímu předej – pak bude jen otázkou termín vrácení peněz.
Pokud ale nebude tvé odstoupení firmou akceptováno, nezbude, než aby ses obrátila na právníka (je nutné zaslat předžalobní výzvu) a připravila se, případně, na soud.
___
Pokud jde o výši kompenzace – něco podobného jsem řešil 2× – jednou byla výsledkem 10% a podruhé 60% sleva…
Můžeš si požadovanou slevu vyčíslit i jako náklady na ´vystěhování a znovunastěhování´ nábytku při pozdní dodávce koberce.
___
Není zač.
😉

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
jana91

Tak vyreseno. Sleva 15% a dodani jiz 23.6. Dekuji za pomoc.)

před 3227 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Není zač – hlavně, že to docela dobře dopadlo…
😉

před 3227 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
jana91

Svědka mám, kupovala jsem koberec s matčiným přítelem. K soudu bych to ale tahat nechtěla.) Prodávající nenabídl nic. Ještě dodám, že koberec už byl zaplacený a jelikož není v kupní smlouvě nic o dodání, nevztahuje se na tuto situaci náhodou „§ 2079“ Nového Ob.Zákoníku? „Neplyne-li ze smlouvy nebo zvyklostí něco jiného, jsou prodávající a kupující zavázáni splnit své povinnosti současně.“ Já plnila – zaplatila – ale koberec mi nebyl vydán. Pokud by byl dodán ještě toho 23.6. tak bych o něj zájem měla, ale pouze ze srážkou z ceny – o kolik bych si podle Vás měla říci? 30%? Moc děkuji za reakci.

před 3227 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek